Ursprungligen postat av Depprikula
ööö flygplan utgångar både bak och fram.
Och mat serveras från bägge riktningarna så det var dåliga argument
"ööö" Varken ARN eller CPH har dubbla jetbridges, och påstigning på stora SAS-plan sker så gott som aldrig fram och bak på samma gång. Nu har IAD visserligen en del apron gates, men det är ignet man ska räkna med och därmed boka en plats på sista raden i visshet om att man minsann kommer till immigration först. Det finns liksom en anledning till att premiumkabinerna alltid ligger längst fram.
Och nej, maten på SAS serveras i min erfarenhet nästan aldrig från bägge hållen samtidigt när ett plan har två separata ekonomikabiner. Man börjar istället längst fram i varje kabin.
Men om du vill ha fler argument så finns det gott om dem. Vad sägs om att flygplanskroppar smalnar av baktill vilket leder till att utrymmet vid fönstrena blir trängre, samt att krökar i gångarna gör att de som sitter vid gången löper större risk att folk på väg mot toaletten stöter emot sätet?