Ursprungligen postat av ^Eaz
Kommer fram till en mycket trevlig flicka så hade det fixat inom 1minut.
Blev positivt överaskad, dels över att det inte var några problem alls, telefonkön var ca 30 sec (varav 20sec var de där "We might record your call bla bla bla), tjejen var riktigt trevlig.
Edit: Sen ska det sägas, att jag aldrig har haft några som helst problem med Ryan Air tidigare, de är i tid, de är relativt billiga och iom att jag ändå alltid reser med bara handbagage när jag hälsar på familj och vänner i Sverige, så har jag inga problem med extra avgifter.
Kanske var det samma trevliga serviceminded flicka som vi hamnade hos.
Ty en liten uppdatering på det här:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Hejsan.
Frågar på uppdrag av en kompis som är jätteorolig för att problem ska uppstå när hon ska gå ombord på planet.
Saken är den att det blev fel på namnet vid bokningen av biljetten. (En lätt förvirrad kompis med kreditkort som gjorde den åt henne och hennes kille. Och NÄ, det var INTE jag!
).
Hon heter Eva Sara (fingerat namn) i sina två förnamn och det lyckades bli Sara Eva i bokningen... Alltså fullständigt rätt stavat och så, men namn ett och namn två bytte plats...
Så, kommer hon att bli nekat att gå ombord på planet på Skavsta? Och kanske ännu viktigare, hur hårda är de på Gatwick i London på sådant här? Vore ju liksom ÄNNU större katastrof om hon blev strandsatt där.
Tacksam för svar.
I försöken att lösa problemet så ringer vi Ryanairs "billiga" (4 kr per minut...
) servicenummer. Killen från Ryan frågar efter bokningsnummret och sedan på en gång efter "billing adress" på kortet resan är köpt med... Det vet vi nu inte, eftersom det ju var kompisens kompis som fixade bokningen via hennes kort. Så vi lugnar oss ett tag och diskuterar vidare. Bl a klassikern att helt enkelt boka en ny resa, för vi hittar ju också så småningom informationen på Ryan sida om att ändringar kostar 100 pund...
Det går ett par dagar och jag funderar över ett inlägg jag hittade på nätet om att det kunde löna sig att ringa deras dyra servicenummer (15 kr per minut) i sådana här ärenden.
Det gör vi, och det hela visar sig lösa sig lika smidigt som för Eaz här ovan!
Men å andra sidan så måste det ha kostat någon hundring i telefonkostnad.
(Däremot inser vi efteråt att kompisens blonda bimbo till kompis har lyckats blanda om kompisens killes förnamn på bokningen OCKSÅ.....
)
I ö kan jag instämma i att det oftast funkar alldeles utmärkt att resa med Ryan. Men det är en massa smådetaljer man blir sur på. T ex att flygplatserna nästan alltid ligger typ tio mil från den stad de anger, att flygen ofta går på puckade tider, trånga stolar i planet och framför allt att OM det blir något strul så är det helt plötsligt mycket knepigare att ha med Ryanair att göra.