Hitta diskussioner med liknande innehåll

Ryanair - den stora tråden /mod

#3445 2014-08-03, 22:47
NoggerTattoo
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
jag försöker betala biljeter men betalningen avvisas, testat 3 olika kort, någon som har samma problem eller vet vad det kan vara?

ingen som vet varför? måste beställa!
#3446 2014-08-04, 12:07
cykelpumpen
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
ingen som vet varför? måste beställa!


vad är det för kort du testat?
#3447 2014-08-18, 12:21
acedino
Hej
Har några frågor,reser från skavsta.

1. Har gjort inchekningen online och skrivit ut boarding passet för resan,då behöver väl man inte checka in på flygplatsen?

2. Har som sagt boarding passet men jag ska lämna in bagage,är det nån annan kö än den vanliga inchekningen för att lämna in bagage?



MVH A
#3448 2014-08-18, 16:48
Ursprungligen postat av acedino
Hej
Har några frågor,reser från skavsta.

1. Har gjort inchekningen online och skrivit ut boarding passet för resan,då behöver väl man inte checka in på flygplatsen?

2. Har som sagt boarding passet men jag ska lämna in bagage,är det nån annan kö än den vanliga inchekningen för att lämna in bagage?



MVH A

1. Du kan gå direkt till säkerhetskontrollen.

2. Först måste du ställa dig i väsklämnarkön, därefter 1.
#3449 2014-08-18, 16:54
fet-lat-cynisk
Ryanair är det sämsta, ondaste flygbolag man kan resa med. De behandlar människor som boskap. Det finns en, och endast EN, anledning att resa med Ryanair.

Priset.
#3450 2014-08-19, 14:37
royoroger
Att flyga med Ryan Air, är som att köpa ett Kinder-ägg. Det ingår alltid minst en överraskning.

På flighten Göteborg-Malaga 21/7 kl 19.20 (som avgick 20.20) fick vi veta att de tyvärr inte hunnit bunkra. Det fanns ingen mat och inget vatten att köpa. Nu är ju inte deras mat speciellt god, men en kvällsmacka hade ju suttit fint.

Vid hemresan från Malaga den 30/7 kl 07.50, öppnades gaten ca 7.30 och vi passagerare fick stå och köa i gångbron till planet i 15-20 minuter (det var väldigt varmt).

Då kommer två rödmosiga piloter och tränger sig fram i kön och först när de är ombord släpps övriga på.
Pga piloternas försovning (??), blev det väldigt bråttom att finna sin plats. Besättningen skrek i högtalarna att man skulle stoppa undan bagaget och sätta sig ner för att planet inte skulle missa sin SLOT-tid.

Plötsligt rusar motorerna och planet börjar backa när folk fortfarande står och stuvar sitt bagage eller letar efter sin plats.

När alla satt sig och planet kör i racerfart ut till plattan, står flygvärdinnorna och drar snabbversionen av säkerhetsföreskrifterna. Deras irländska dialekt påminner inte mycket om skolengelskan.

Vi kom helskinnade fram till Göteborg, men sorry Ryan - det var sista resan med Er.
#3451 2014-08-20, 09:54
RullRull
Ryan Air skulle få nya plan till hösten och då ev. åter börja trafikera numera nedlagda rutter från Skavsta igen. Någon som vet hur det blir med den saken?
#3452 2014-08-20, 10:01
Cykelpump61
Om det blir maktskifte i höst, och det är väl ganska troligt, så kommer det nog att införas en ny skatt på flygresor. Då är nog inte frågan om Ryanair skall öka i Sverige igen utan om de blir kvar över huvud taget...
#3453 2014-08-20, 14:02
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Om det blir maktskifte i höst, och det är väl ganska troligt, så kommer det nog att införas en ny skatt på flygresor. Då är nog inte frågan om Ryanair skall öka i Sverige igen utan om de blir kvar över huvud taget...


Vi får väl se hur det går med den saken. Danmark, Irland (och Nederländerna har jag för mig?) har infört en flygskatt och sen avskaffat den igen.

Det enda land jag vet som har den är UK, och det den gör här är främst att den trycker ut passagerare till flygplatser utanför landet (Dublin, Amsterdam, Charles de Gaulle, Tyskland etc) och det minskar faktiskt inte flygandet. Det bara slår på dom inhemska bolagen (BA, Flybee, etc).


Frågan är om SAS överlever om man inför flygskatt. Vore rätt spännande på sätt och vis att se vad som händer om SAS konkar och Norwegian vägrar ta upp många gamla inrikesrutter som sannolikt är olönsamma ändå.


Men det är väl en diskussion för en annan tråd egentligen.


On topic:
Jag tror inte Ryanair tänker släppa några hintar om något alls. Traditionellt har Ryanair flugit där det varit lönsamt och skoningslöst lagt ner allt annat inom några år om det inte genererat pengar. Ifall det fanns lönsamhet i Skavsta kommer man tillbaka, om det inte gjorde det, eller man tror det finns mer pengar att tjäna på annan plats, då kommer man flytta dit eller inte komma tillbaka alls.

Ryanair har ingen lojalitet till något förutom sin egen kassa, vilket väl till deras försvar har gjort dom till ett väldigt stort flygbolag.
#3454 2014-08-20, 20:34
RullRull
Ryan Air behövde sina plan till satsningen på inrikesflyget i Italien. Man slipar knivarna inför Al Italias kommande konkurs! RA skulle få nya plan levererade nu till hösten och jag skulle bli förvånad om de inte öppnade upp de tidigare linjerna, speciellt nu när Skavsta fått smaka på vad RA betytt för flygplatsen. VD:n fick gå igår. På Momangen! Därmed bör de ha en bra förhandlingssits. Flugit mkt. med RA från Skavsta och det har alltid varit mer el. mindre fulla plan, måste vara lönsamma linjer!
#3455 2014-08-26, 10:04
the-gafferr
Ska flyga med Ryanair inom en snar framtid. Jag flyger rätt billigt så jag har endast tillgång till handbagage.

Hur gör ni med hygienprodukter? Går det att ta med hårvax, deodorant och dylikt som handbagage? Eller räknas det som vätska?
#3456 2014-08-27, 12:20
Ursprungligen postat av the-gafferr
Ska flyga med Ryanair inom en snar framtid. Jag flyger rätt billigt så jag har endast tillgång till handbagage.

Hur gör ni med hygienprodukter? Går det att ta med hårvax, deodorant och dylikt som handbagage? Eller räknas det som vätska?


Deo räknas som vätska oavsett form och hårvax lär också räknas som vätska. Vaselin räknas i.a.f. som vätska.

Shampoo/duschcreme köper man lämpligen i små reseflaskor och så köper man det övriga man behöver på plats.

/#LOUDmouth#