Hitta diskussioner med liknande innehåll

Ryanair - den stora tråden /mod

#865 2009-06-16, 20:53
tjena, ska åka till berlin nästa tors med ryan air och har en dum fråga
ska checka in 1 väska och har valt web check in som alternativ. ska jag checka in via webben och sen traska fram med väskan till disken eller ska kan jag checka in allt på plats? när jag flög senast fanns det några automater på flygplatsen där man skrev in boknings nr och fick biljett är det webcheck in?
vill ju inte betala massa straff avgifter om jag gör fel..
buba
#866 2009-06-16, 21:10
burntfaceman
Ursprungligen postat av Kupsan
Dock inte av Ryanair utan personal från Skavsta flygplats.


Aj då, det lät inte bra. :-s

Kan någon kanske berätta hur det ser ut på Västerås flygplats då, har de personal? I så fall skulle vi kunna ta vägen förbi dem, för att försöka lösa vårt problem, för att sedan fortsätta mot skavsta.
#867 2009-06-16, 21:29
lilllöken
Ärligt talat tror jag inte att det spelar någon roll alls. Sist jag åkte med Ryan Air från skavsta så behövde jag inte visa mitt pass en enda gång. Säkerheten är typ nada, tror inte de kommer hänga upp sig på ett stavfel på biljetten.
#868 2009-06-16, 22:46
burntfaceman
Ursprungligen postat av lilllöken
Ärligt talat tror jag inte att det spelar någon roll alls. Sist jag åkte med Ryan Air från skavsta så behövde jag inte visa mitt pass en enda gång. Säkerheten är typ nada, tror inte de kommer hänga upp sig på ett stavfel på biljetten.


Tack för det lugnande svaret. Dock är vi oroliga för hur det ska bli när vi åker hem. Det hade varit väldigt opassande om han fastnar i utlandet på grund av nitiska biljettkontrollanter.

Jag har dock hittat ett annat nummer till RyanAir, kostnad 15 kr/min, som kanske kan hjälpa mig. De öppnar linjen imorrn kl 8, så då ska jag ringa och höra med dem vad som gäller.
#869 2009-06-17, 04:17
Bruc3
Ursprungligen postat av burntfaceman
Tack för det lugnande svaret. Dock är vi oroliga för hur det ska bli när vi åker hem. Det hade varit väldigt opassande om han fastnar i utlandet på grund av nitiska biljettkontrollanter.

Jag har dock hittat ett annat nummer till RyanAir, kostnad 15 kr/min, som kanske kan hjälpa mig. De öppnar linjen imorrn kl 8, så då ska jag ringa och höra med dem vad som gäller.



Nej för fan ring inte!

Ringde idag, läs min tråd om du orkar

De svarade...och kunde knappt prata engelska...och slängde på luren i örat på mig.


15 kr / minut är fan vad dom ska betala mig för att jag ska ringa dom!


Att ENDAST ha kundservice på engelska är ju bara drygt. Har inga problem med att tala engelska...men att försöka förklara en "svår" situation snabbt är bara jobbigt.
#870 2009-06-17, 04:45
Squalo
Beror ju på att kundtjänsten såklart ligger i Indien och dom som jobbar där tjänar 800 spänn i månaden.



Utöver det så är det långt ifrån säkert att han blir släppt på flyget om det är felstavat. Det anser vissa bolag vara mycket viktigt.
#871 2009-06-17, 08:15
burntfaceman
En sten har fallit från mina axlar!

Jag ringde det där dyra numret, och efter 5 minuter var det löst!
Hon jag pratade med var väldigt duktig på engelska; jag tror att jag svamlade mer än henne under samtalet. :-P

Hur som helst, om någon annan skulle råka ut för samma problem kan jag bara rekomendera det dyra nummret på en gång.
Hon jag pratade med kunde inte ändra bokningen i hennes dator, iom att den stängdes i samband med att jag gjorde en online-incheckning. Men hon lämnade en anteckning om att jag hade försökt att rätta till felet, så om problem skulle uppstå på flygplatsen skulle vi hänvisa till den anteckningen.

Ni ska vi iväg på semester! Vi kanske ses på flygplatsen, Bruc3. :-P
#872 2009-06-17, 09:08
Bruc3
Ursprungligen postat av burntfaceman
En sten har fallit från mina axlar!

Jag ringde det där dyra numret, och efter 5 minuter var det löst!
Hon jag pratade med var väldigt duktig på engelska; jag tror att jag svamlade mer än henne under samtalet. :-P

Hur som helst, om någon annan skulle råka ut för samma problem kan jag bara rekomendera det dyra nummret på en gång.
Hon jag pratade med kunde inte ändra bokningen i hennes dator, iom att den stängdes i samband med att jag gjorde en online-incheckning. Men hon lämnade en anteckning om att jag hade försökt att rätta till felet, så om problem skulle uppstå på flygplatsen skulle vi hänvisa till den anteckningen.

Ni ska vi iväg på semester! Vi kanske ses på flygplatsen, Bruc3. :-P





Haha trevligt!

Jävla tur alla andra ska ha då. Det första numret svarade dem inte på. "Upptaget" hela tiden.


Vart och när flyger herrn?




Edit: För trött för att skriva
#873 2009-06-17, 10:11
hakanh
Ursprungligen postat av Buba
tjena, ska åka till berlin nästa tors med ryan air och har en dum fråga
ska checka in 1 väska och har valt web check in som alternativ. ska jag checka in via webben och sen traska fram med väskan till disken eller ska kan jag checka in allt på plats? när jag flög senast fanns det några automater på flygplatsen där man skrev in boknings nr och fick biljett är det webcheck in?
vill ju inte betala massa straff avgifter om jag gör fel..
buba

Web-checkin innebär att du måste checka in på deras hemsida minst ett antal timmar innan (tror det är 4) och skriva ut boardingkortet.
#874 2009-06-17, 10:52
okej och sen traska fram och checka in väskan med dem boarding carden?
#875 2009-06-17, 11:00
phofman
aa precis
#876 2009-06-17, 12:04
Bjurra
Ursprungligen postat av Kupsan
Dock inte av Ryanair utan personal från Skavsta flygplats.


Nej, det är sant, men de hjälper ju till med ombokningar etc. Desken finns ju inte till för att svara folk var toaletten och pressbyrån ligger.