Ursprungligen postat av Nicklas-Wall
Så det kan vara 2 över Atlanten och blir problem om en blir inkurant.
Ja, då får man gå till närmaste alternativflygplatsen som kan vara upp till tre timmar bort.
Ursprungligen postat av Nicklas-Wall
Bilar olyckas sällan av tekniska fel, det är skit bakom ratten
Samma med flygplan. Det är oftast mänskliga faktorn som är huvudorsaken.
Ursprungligen postat av Nicklas-Wall
vanligen stannar man bara och har inte 12.000 meter till marken.
I flygplan är fel som inträffar på 12000 meters höjd sällan kritiska. Man har så många backup-system att det sällan är bråttom att komma ner.
Risken är antagligen långt större att du råka trappa både hjulen på ena sidan av din bil samtidigt och därför inte kan förhindra en frontalkrock med mötande trafik, än att du som frekvent flygresenär råkar ut för ett allvarligt haveri.
Ursprungligen postat av Nicklas-Wall
I Mayday har jag även sett löjliga handhavandfel på service så plan krashat.
Nu kanske jag gör dig och många andra besvikna, men Mayday-serien och liknande program ger oftast en väldigt dålig bild av vad som hände.
Så dålig att jag själv inte brukar titta, trots att jag är mycket intresserad av vad som ligger bakom olyckor. Vill man verkligen veta och förstå är det haverirapporterna som gäller.
Ursprungligen postat av Nicklas-Wall
Trots allt tar jag chansen med livet som insats, bil är så dyrt att köra långt nu och drygt, men inte så dyrt om man är flera. Kan man hålla sig i linje med södra Frankrike ungefär är det inte så långt att köra. Jag har kört ner många gånger 380 mil och funderar på att prova något igen om familjen vill. Klimatutsläppen är betydligt mindre än flyget då såg jag.
Dessutom får man chansen att se sig om lite mer om man väljer bilen.
Det kan finnas många att ta bilen och om det får dig att må bättre ska du så klart göra det.
Men tror du att du gör det av säkerhetsskäl lurar du bara dig själv, för det är mot bättre vetande.