Malasian och Cathay har bra service ombord.
Men Malaysians problemhantering suger hästsnorre.
Helt inkompetenta när det gäller att fixa ett problem, som i mitt fall var deras.
Pga en 12 timmars försening på deras flight London - Kuala Lumpur tog det mig 3 dagar från Dublin till Cebu.
Under de 12 timmarna på Heathrow fick man voucher som knappt räckte till en macka. Missade så klart KL - Cebu flighten. Så, det blev att sova en natt i KL. Nästa dag gick ingen flight till Cebu, så dom bokade om mig på en KL - Manila flight, men glömde boka in mig på Manila - Cebu flighten, dom bara kollade upp att det fanns plats. När jag kom till Manila var den full. En natt till i Manila. Inte en spänn till kläder. Vi var några stycken strandade. En del rätt irriterade. T.ex. 4 damer som skulle på en mässa i Cebu över dagen för att åka tillbaka till KL dagen efter. Rätt värdelöst att komma till Cebu för att ta nästa flight tillbaka till KL, då hade dom hellre skitit i det helt.
Mitt under röran valde platschefen i Manila att helt enkelt bara gå därifrån. Efter 1.5 timme kom en stackars Filippinare dom hyrt in för att lösa problemet. Han hade inget med Malaysian att göra i övrigt, bara en som fick ta skiten för lite pengar.
Aldrig mer Malaysian för min del. Dom är bra när det funkar, men dom kan inte hantera problem överhuvudtaget.