Ursprungligen postat av Blundetto
Det är väldigt lätt att inte bli avhyst från tågen, se bara till att ha en giltig biljett. Märklig kundpolicy? Folk som åker tåg utan att betala för sig är inte kunder hos SJ. De är lika lite SJ:s kunder som den som snattar på ICA är en kund hos ICA.
Detta är så förbannat rätt. Jag fårstår inte alls drevet som pågår i media just nu. Jag har åkt tåg nästan varje dag de senaste 20 åren och aldrig råkat ut för några problem med någon. I detta fall hade inte tjejen registrerat sitt kort. Det är lätt hänt, jag har själv glömt det med just dessa TiM-kort (som jag antar det är frågan om), men det är så enkelt att bara svälja förtreten och betala. Varför överhuvudtaget börja dividera? Obegripligt.
Och jag tycker heller inte att SJ, eller SL för den delen, skall inta en mer förlåtande attityd mot passagerare utan giltig biljett. Till syvende och sist behöver trafikbolaget få in pengar på något vis och jag, som oftast har giltiga biljetter, har noll intresse av att betala mer för en sådan "tjänst".