Hitta diskussioner med liknande innehåll

Om SJs biljetter - Allmänna frågor, Tips och tricks (Sammanfogad tråd/mod)

#1033 2011-10-14, 22:50
Ursprungligen postat av Drizzel
Det är företaget som köpt dom. Såna där riktiga biljetter man får hemskickade Har inte kvar bokningsnumret men kan de inte kolla mot namnet att jag har en resa bokad på det tåget? Det är ju personlig biljett.


Då har ditt företag bokningsnumret så ring och snacka med dom i första hand eller så ring SJ:s kundtjänst och uppge namn så ska det lösa sig förhoppningsvis. Beror lite vad som står på deras lista som konduktörerna har, ibland står det bokningsnummer och ibland namn har jag sett.

Skaffa SJ prio och när firman bokar och du hämtar biljetten/ får den på företaget så går du in och reggar den så kan du alltid skriva ut den och visa upp.
#1034 2011-10-14, 23:00
Drizzel
Ursprungligen postat av tuzzen
Då har ditt företag bokningsnumret så ring och snacka med dom i första hand eller så ring SJ:s kundtjänst och uppge namn så ska det lösa sig förhoppningsvis. Beror lite vad som står på deras lista som konduktörerna har, ibland står det bokningsnummer och ibland namn har jag sett.

Skaffa SJ prio och när firman bokar och du hämtar biljetten/ får den på företaget så går du in och reggar den så kan du alltid skriva ut den och visa upp.

Sj har ju kundtjänst öppen i helgen. Resebyrån och företaget stängt tills tåget ska gå måndag morgon
#1035 2011-10-14, 23:24
Ursprungligen postat av Drizzel
Sj har ju kundtjänst öppen i helgen. Resebyrån och företaget stängt tills tåget ska gå måndag morgon


Ring SJ:s kundtjänst det första du gör imorgonbitti och dom fixar det garanterat eftersom det är en personlig biljett, men kan e v kosta lite extra för dublett. tel 0771 - 75 75 75.
#1036 2011-10-14, 23:36
Drizzel
Ursprungligen postat av tuzzen
Ring SJ:s kundtjänst det första du gör imorgonbitti och dom fixar det garanterat eftersom det är en personlig biljett, men kan e v kosta lite extra för dublett. tel 0771 - 75 75 75.

Minns stolsnummer samt vagn samt att mitt namn bör stå i deras system. Biljetten bokades dock av företagets resebyrå men borde gå att lösa ändå eftersom det är mitt namn på stolarna och jag vet exakt tåg, avresetid, vagn, stol och kan identifiera mig med leg.
#1037 2011-10-16, 13:53
Ursprungligen postat av Drizzel
Minns stolsnummer samt vagn samt att mitt namn bör stå i deras system. Biljetten bokades dock av företagets resebyrå men borde gå att lösa ändå eftersom det är mitt namn på stolarna och jag vet exakt tåg, avresetid, vagn, stol och kan identifiera mig med leg.


Hur har det gått med biljetten?
#1038 2011-10-16, 16:05
Drizzel
Ursprungligen postat av tuzzen
Hur har det gått med biljetten?

Ringt SJ och de menar att det bör gå bra eftersom jag vet min stol och namnet mitt står ju på den i systemet så får se i morgon helt enkelt.
#1039 2011-10-17, 10:01
Ursprungligen postat av Drizzel
Ringt SJ och de menar att det bör gå bra eftersom jag vet min stol och namnet mitt står ju på den i systemet så får se i morgon helt enkelt.


Fick du åka med i morse?
#1040 2011-10-17, 10:05
Drizzel
Ursprungligen postat av tuzzen
Fick du åka med i morse?

Det gick bra
#1041 2011-10-17, 11:32
Lysande!
#1042 2011-11-04, 01:44
fbsnut
Hej.

Har köpt en tågbiljett men är osäker på vad jag behöver för o hämta ut den?

Fick ett mail där det står min mail, mitt telenr och ett "beställningsnr".

Är det bara beställningsnumret som är relevant eller?

Mvh
#1043 2011-11-04, 01:47
Ursprungligen postat av fbsnut
Hej.

Har köpt en tågbiljett men är osäker på vad jag behöver för o hämta ut den?

Fick ett mail där det står min mail, mitt telenr och ett "beställningsnr".

Är det bara beställningsnumret som är relevant eller?

Mvh

Normalt så brukar det räcka med beställningsnummret när man hämtar ut tågbiljetter.
#1044 2011-11-04, 01:47
krigsbarn
Jag har bara köpt sms-biljetter samt genom automater, så jag är inte säker.. Men behåll beställningsnumret och ta med legitimation, det borde räcka.
Varför tog du inte biljetten på sms?