Hej allihopa!
Har tyvärr blivit blåst av SAS i mitt tycke, ska dra en vals för er och hoppas att ni orkar läsa.
Under en resa ner till Thailand med min sambo så blir våra pass stulna och vi är tvungna att åka till svenska ambassaden i Bangkok. Allt går som på räls och våra nya pass är fixade. Vi bestämmer oss då för att inte åka ner till våra vänner i Krabi igen där vi egentligen skall flyga ifrån.
Det vi gör nu är att avboka vår resa Krabi - Bangkok för att ta flyget direkt från Bangkok. När vi kommer fram för att checka in i Bangkok säger personalen att dem inte har några biljetter till oss och att vi måste kontakta SAS i Sverige. Efter att ha diskuterat med två olika personer från SAS sverige som säger exakt samma sak, att man inte kan avboka en delresa, för att då avbokas hela hemresan.....
Men detta framgår inte någonstans i deras avboknings formulär på deras hemsida, där gav man t.om mig valet att avboka just delresan. Länk följer nedan.
http://www.sas.se/shared/s/kontakt/form/avboka/rev_tkt/
Då säger jag att vi inte har råd med nya biljetter 16800 kronor och SAS har nu strandsatt oss i Bangkok. Då jag får till svars att det inte är deras problem och en lur i örat.
Springer då iväg och lägger över våra sparpengar och får ihop tillräckligt med pengar för att köpa denna "akut biljett" då vi verkligen måste komma hem p.g.a jobb osv.
Så min fråga till er, är det vi som gjort fel här och får bita i det sura äpplet?
Mvh Gnu