Hitta diskussioner med liknande innehåll

Sas, vilket jävla skitbolag...

#13 2013-01-05, 21:17
nightpusher
Helt sjukt. Sitter nu i Köpenhamn och gick och snackade med en snubbe i Sas-disken.
Han fixade det utan problem på 1 minut.

Jag fattar inte, är det bara Sas Sveriges kundtjänst som är dumma i huvudet eller?
#14 2013-01-16, 00:58
Ursprungligen postat av nightpusher
Helt sjukt. Sitter nu i Köpenhamn och gick och snackade med en snubbe i Sas-disken.
Han fixade det utan problem på 1 minut.

Jag fattar inte, är det bara Sas Sveriges kundtjänst som är dumma i huvudet eller?


Visst kan det vara frustrerande men flygbolag måste ha rigida regler eftersom de otroligt många passagerare och och tusentals anställda. Det går inte att trixa med varje enskild bokning och låta en random anställd avgöra vad som är rätt eller inte. Men med detta sagt så kan givetvis en "senior" bokningsagent som har befogenhet att kringgå reglerna möjlighet att göra lite mer. Det mesta är dock inprogrammerat i datorsystemet och det resulterar i att: "The computer says no".

I det här fallet gissar jag på att han gjorde om biljetten till en "open-jaw", d.v.s. att biljetten fick en destination som skiljer sig från hemreseorten. Det brukar vara möjligt men kan kosta extra.

Skönt att det löste sig men alla flygbolag har det här förfarandet så det är inte så att SAS är sämre än andra.
#15 2013-01-16, 12:58
nightpusher
Ursprungligen postat av Lobengula
Visst kan det vara frustrerande men flygbolag måste ha rigida regler eftersom de otroligt många passagerare och och tusentals anställda. Det går inte att trixa med varje enskild bokning och låta en random anställd avgöra vad som är rätt eller inte. Men med detta sagt så kan givetvis en "senior" bokningsagent som har befogenhet att kringgå reglerna möjlighet att göra lite mer. Det mesta är dock inprogrammerat i datorsystemet och det resulterar i att: "The computer says no".

I det här fallet gissar jag på att han gjorde om biljetten till en "open-jaw", d.v.s. att biljetten fick en destination som skiljer sig från hemreseorten. Det brukar vara möjligt men kan kosta extra.

Skönt att det löste sig men alla flygbolag har det här förfarandet så det är inte så att SAS är sämre än andra.


Men min frustration kommer nog mest ifrån deras ohövlighet i telefon.
Blev närmast chockad av bemötandet från den första telefonsupporten.
Fick mig att känna att jag var en plåga som ens ringde dom.
Och det var tvärnej utan att ens kunna säga "tyvärr går det inte".

Och varför kan en kille i Danmark i disken göra dessa ändringar utan problem på en gång utan några som helst problem.

Hursomhelst var detta nog min sista resa med SAS tyvärr.
#16 2013-01-16, 18:32
Ursprungligen postat av nightpusher
Men min frustration kommer nog mest ifrån deras ohövlighet i telefon.
Blev närmast chockad av bemötandet från den första telefonsupporten.
Fick mig att känna att jag var en plåga som ens ringde dom.
Och det var tvärnej utan att ens kunna säga "tyvärr går det inte".

Och varför kan en kille i Danmark i disken göra dessa ändringar utan problem på en gång utan några som helst problem.

Hursomhelst var detta nog min sista resa med SAS tyvärr.


Du kan testa att byta flygbolag men det kommer förmodligen inte att hjälpa. När man ringer till ett flygbolags kundtjänst så kommer du till ett call-center med låbetalda telefonister med minimal utbildning. Vissa kan vara duktiga men det finns massor med stolpskott. De följer en manual och har fått begränsad utbildning. När jag ringer till BA's kundtjänst och upptäcker att det är en nolla som jag pratar med så lägger jag på och ringer igen.

Om du däremot pratar med en anställd på flygbolaget ifråga så har du mycket bättre chans att få kvalificerad hjälp. De är överlag mer utbildade och vet vilka alternativ som finns.

I ditt fall så hade telefonisten helt rätt, du kan absolut inte skippa ett segment på biljetten. Personen på flygplatsen visste dock att man kan göra om biljetten till en s.k. open-jaw. Jag är övertygad om att telefonisten inte hade en aning om det.
#17 2013-01-16, 18:55
nightpusher
Ursprungligen postat av Lobengula
Du kan testa att byta flygbolag men det kommer förmodligen inte att hjälpa. När man ringer till ett flygbolags kundtjänst så kommer du till ett call-center med låbetalda telefonister med minimal utbildning. Vissa kan vara duktiga men det finns massor med stolpskott. De följer en manual och har fått begränsad utbildning. När jag ringer till BA's kundtjänst och upptäcker att det är en nolla som jag pratar med så lägger jag på och ringer igen.

Om du däremot pratar med en anställd på flygbolaget ifråga så har du mycket bättre chans att få kvalificerad hjälp. De är överlag mer utbildade och vet vilka alternativ som finns.

I ditt fall så hade telefonisten helt rätt, du kan absolut inte skippa ett segment på biljetten. Personen på flygplatsen visste dock att man kan göra om biljetten till en s.k. open-jaw. Jag är övertygad om att telefonisten inte hade en aning om det.


Kundtjänst sa att det var "no-show" och sa om du inte dyker upp när du ska resa så får du inte åka med alls.
Och telefonisten hade ju uppenbarligen inte alls rätt? Jag frågade samma fråga till personen på flygplatsen och han kunde låta mig hoppa över första turen. Huruvida han gjorde om den eller inte låter jag vara osagt.
Den sträcka som jag skulle hoppa över var med Bangkok Airways så försökte ringa dom och tackla problemet från det hållet. Tyvärr kom jag till en thailändare som knappt kunde engelska och han hänvisade mig till klm (?) och sa att det var deras sträcka.
Så ringde KLM och förklarade problemet och tjejen där var urbota trevlig och gullig. Hon kunde självklart inte hjälpa mig då KLM inte hade nåt som helst med min flygning att göra men hon försökte knappa på sin dator för att titta om hon kunde hitta mig och hon gick även in på SAS hemsida och försökte få fram nåt därigrån.
KLM som jag flugit med många gånger förut har alltid haft en utomordentlig service.
Ska nog sponsra dom i fortsättningen, även om det kommer att kosta mig mer.
#18 2018-01-25, 20:29
[QUOTE=CasperBradley|63029088]Sist när jag åkte med SAS så serverade dem kall mat ombord på flyget som ingen skulle äta hemma hos sig och dem sa att dem inte kan värma maten det var potatis och grisfilé kylskåpskall helt dålig stil och efter det så tänker jag aldrig mera åka med SAS. Jag vill att SAS ska betala tillbaka pengarna till mig. SAS är bra ut för dåliga rykten. Jag skulle säga samma sak som Gösta på sällskapsresan 1 kallar ni det här varm mat???
#19 2018-01-25, 22:16
Ursprungligen postat av CasperBradley
[QUOTE=CasperBradley|63029088]Sist när jag åkte med SAS så serverade dem kall mat ombord på flyget som ingen skulle äta hemma hos sig och dem sa att dem inte kan värma maten det var potatis och grisfilé kylskåpskall helt dålig stil och efter det så tänker jag aldrig mera åka med SAS. Jag vill att SAS ska betala tillbaka pengarna till mig. SAS är bra ut för dåliga rykten. Jag skulle säga samma sak som Gösta på sällskapsresan 1 kallar ni det här varm mat???

Dig skojar? Snälla säg att dig skojar! Förutom att tråden är 5 år gammal, så vill dig att SAS som flyger flygplan, ska betala pengar till du för att dom har serverat mat?
Mig blir sååå trött!
#20 2018-01-28, 22:37
Ursprungligen postat av Hapoel
[QUOTE=CasperBradley]
Dig skojar? Snälla säg att dig skojar! Förutom att tråden är 5 år gammal, så vill dig att SAS som flyger flygplan, ska betala pengar till du för att dom har serverat mat?
Mig blir sååå trött!

Den matserveringen dem gjorde var helt jävla dålig stil. Dem skulle kunna betala tillbaks för att jag är helt missnöjd. Det var det sämsta service som jag fick ombord på ett flygbolag, jag åt bara salladen och efterrätten. Dem har på vissa flygresor att det ska vara kall mat se här http://www.businessclass.no/forum/threads/kall-mat-p%C3%A5-sas-go-ic.27706/. Se här https://www.facebook.com/SAS/posts/10153000716205788 Jag kommer aldrig sätta min fot på SAS en gång till. Jag åker hellre med Thomas Cook där fick man jätte bra service det var film ombord och så var det jätte bra mat ombord som jag skulle sätta fem stjärnor på och det kan man inte bli besviken på.