Använde sidan mycket när jag var på andra sidan dammen på roadtrip med enkelnätter eller dubbelnätter på olika hotell, då var det smidigt, att ha allt samlat på ett ställe och inte ge ut sitt kreditkort till diverse patrask hela tiden.
Det var smidigt till man mötte på problem. Ett hotell var överbokat i NY, och hotellet var tydliga med att de som bokat med hotels.com/expedia etc var längst ner på listan, de som bokat direkt med hotellet hade förtur.
10 minuter efter vi fått reda på detta fick vi ett mail från hotels att hotellet var dubbelbokat. Med en hel radda telefonnummer vi kunde ringa för att få ersättningshotell - varav ingen av de fungerade från svensk mobil - och svensk support var stängt.
Slutade med att vi själva fixade ett nytt dyrare hotell (helg i NY, väldigt fullbokat), när jag loggade in på det hotellets wi-fi hade jag fått ett mail om att ett nytt rum var ordnat - 1 mil bort, på andra sidan stan i NY's fredagseftermiddags rusningstrafik...jo tack men nej tack.
Är väl bara amerikanare som kan vara så efterblivna att skicka telefonnumren som inte går att ringa från utländska telefoner när man har ett hotell-företag.
Fick tillbaka pengarna efter några samtal till svensk support när jag kommit hem - men det tog som sagt några samtal, de var tvunga att ringa hotellet (!) trots att amerikanska delen av hotels.com skickat mail om att hotellet var overbookat och mail om ersättningshotell så är inte det registrerat i några av hotels.coms system.
Vet ändå inte om jag ska hissa eller dissa. Det var supersmidigt till man körde in i betongväggen ovan. Speciellt i USA som är i stenåldern och kreditkortet inte fungerar på många ställen (där de ska ha zip-code och annan irrelevant skit).
Får nog bli dissa ändå. Gjorde kanske 8 beställningar där en faila totalt. Det är en failrate på 12,5%. Kommer köra med booking.com nästa gång.