Ljuger Booking.com

#13 2016-09-03, 14:30
Melange5738
Ursprungligen postat av TinTim

Booking har aldrig hand om betalningar utan allt sköts av hotellet, vare sig det är förskottsbetalning eller betala på plats. Så där var det hotellet som gorde fel eller försökte blåsa dig.


Nej jag kollade i mailet och kollade igen vad hotellet stog listat som på Booking.com. De la till en decimal när man klickade på hotellet och registrerade betalningen, trots att hotellet bara var ett 2-3 stjärnigt hotell och alltså enligt egen utsago skulle kosta max 300 dollar per natt. Oavsett om det var "ett mjukvarufel" eller inte (inte sannolikt) så var det booking.com som gjorde fel.
#14 2017-01-11, 19:36
Lacerda
I Guatemala nu och anvaender booking.com flera ganger i veckan. Jag har noterat att priset som ges inte staemmer naer jag checkar in po hotellet. Villa Española som ligger i Guatemala city skulle kosta 400 Quetzales, hotellet tog 489. Santa Teresa i Antigua skulle kosta 90, blev 110 i receptionen. Olika procentsatser, jaevligt maerkligt. Det vore intressant att se vad forklaringen till detta aer.
#15 2017-01-13, 11:31
JustZlatan
Ibland stämmer inte betygen på hotellen. Jag bokade ett fyrstjärnigt hotell på Booking, men det visade sig vara trestjärnigt när jag kom fram.

Titta här till exempel: http://www.booking.com/hotel/es/naturaleza-mar-da-ardora.sv.html?aid=339...

Hur kan ett tvåstjärnigt hotell ha 9,5 i betyg?
#16 2017-01-14, 09:57
kostymnisse
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ibland stämmer inte betygen på hotellen. Jag bokade ett fyrstjärnigt hotell på Booking, men det visade sig vara trestjärnigt när jag kom fram.

Titta här till exempel: http://www.booking.com/hotel/es/naturaleza-mar-da-ardora.sv.html?aid=339...

Hur kan ett tvåstjärnigt hotell ha 9,5 i betyg?


Beträffande betyg sätter ju många det efter dels pris, dels förväntningar innan etc.
Sedan kan jag ofta tycka att stjärnor kan vara missvisande, det kan vara någon liten detalj som gör att man inte får en stjärna till etc men allt annat är topp.
#17 2017-01-16, 14:19
JustZlatan
Hur kommer det sig att frukosten är mer än dubbelt så dyr om den ingår i priset än om man betalar frukosten på hotellet?

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/frukost-518.png

Pris för 7 nätter 15.193 kr. Frukost kostar 175 kr.

Pris för 7 nätter där frukost ingår 18.046 kr. Mellanskillnad 2.853 kr.

Frukost för 7 nätter 175 x 7 = 1.225 kr. Man betalar alltså 1.628 kr extra frukosten ingår i bokningen.
#18 2017-01-16, 17:19
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur kommer det sig att frukosten är mer än dubbelt så dyr om den ingår i priset än om man betalar frukosten på hotellet?

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/frukost-518.png

Pris för 7 nätter 15.193 kr. Frukost kostar 175 kr.

Pris för 7 nätter där frukost ingår 18.046 kr. Mellanskillnad 2.853 kr.

Frukost för 7 nätter 175 x 7 = 1.225 kr. Man betalar alltså 1.628 kr extra frukosten ingår i bokningen.


Det är väl 175:-/pers? men fortfarande en oförklarlig skillnad, bör vara billigare att köpa frukosten i förskott.
#19 2017-01-16, 17:21
TantLinn
Tror det betyder att. det bokades ett rum för ett annat datum typ.
#20 2017-01-16, 17:22
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ibland stämmer inte betygen på hotellen. Jag bokade ett fyrstjärnigt hotell på Booking, men det visade sig vara trestjärnigt när jag kom fram.

Titta här till exempel: http://www.booking.com/hotel/es/naturaleza-mar-da-ardora.sv.html?aid=339...

Hur kan ett tvåstjärnigt hotell ha 9,5 i betyg?


Stjärnor har noll och ingen betydelse för hotellets kvalité, stjärnorna är ett system som skiljer mellan olika platser och de betyder mest att hotell har vissa bekvämligheter, buisness center, pool o.s.v. Själv tittar jag aldrig ens på antalet stjärnor ett hotell har.
#21 2017-01-16, 23:09
Engineer
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ibland stämmer inte betygen på hotellen. Jag bokade ett fyrstjärnigt hotell på Booking, men det visade sig vara trestjärnigt när jag kom fram.

Titta här till exempel: http://www.booking.com/hotel/es/naturaleza-mar-da-ardora.sv.html?aid=339...

Hur kan ett tvåstjärnigt hotell ha 9,5 i betyg?


Betyg och klassificering är inte samma sak.
Betyget sätter ju gästen utifrån den upplevelse man haft och de förväntningar man haft. Klassificeringen görs av något organ utifrån en lista där man för varje nivå ställer krav att ett antal faciliteter ska erbjudas.