Hitta diskussioner med liknande innehåll

SAS startar linje mellan Stockholm och Hong Kong

#13 2015-02-21, 06:02
Jag fick EURO550 i vouchers från SAS för någon dag sedan. Så nu är jag lite sugen på att boka HK och sedan uppdatera med EB-poäng för att få prova nya BC stolen
#14 2015-02-23, 19:09
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Norwegian?
De kör inte till Hongkong utan SAS har monopol på direktflyg dit från Stockholm.
#15 2015-02-24, 00:42
Phantom042
Ursprungligen postat av Neksnor
Öh, SAS bygger ny kabin till alla sina långdistansflyg, det är inget som är speciellt för Hongkong,




Njae, inte riktigt alla men nästan. Sen kommer två helt nya A330s i år och två till nästa år.
Fast vad jag menade är att Hong Kong är bara planerad med nya kabinen från början.
Bokar du tex. Tokyo i September så är det inte säkert att det är en maskin med ny kabin på sträckan, ännu.
#16 2015-02-24, 01:26
Ursprungligen postat av Phantom042
Njae, inte riktigt alla men nästan. Sen kommer två helt nya A330s i år och två till nästa år.
Fast vad jag menade är att Hong Kong är bara planerad med nya kabinen från början.
Bokar du tex. Tokyo i September så är det inte säkert att det är en maskin med ny kabin på sträckan, ännu.

Alla A330/A340 som inte ska ersättas uppdateras väl?
#17 2015-03-15, 23:52
Phantom042
Ursprungligen postat av Neksnor
Alla A330/A340 som inte ska ersättas uppdateras väl?


Ar 7 stycken på den här listan till höger, sen kommer ett gäng nya flygplan men SAS är nog inte riktigt klara med hur long haul flottan ska se ut i framtiden. Förhoppningsvis behåller de lite A340s och expanderar nu när oljan är billigare än på länge.

http://scandinaviantraveler.com/en/newcabin
#18 2015-07-29, 22:51
Funderade lite på den här linjen. Hongkong verkar inte vara en viktig knutpunkt för någon asiatisk/kinesisk medlem i Star Alliance.
Finnair (One world) har ju fördelen att ha kollegan Cathay Pacific som kan skeppa resenärer vidare.

Fast Stockholm - Auckland med ett stopp blir ju möjligt. Tror även Thai erbjuder det, via Bangkok.
#19 2015-07-29, 23:30
Axell
Ursprungligen postat av Neksnor
Funderade lite på den här linjen. Hongkong verkar inte vara en viktig knutpunkt för någon asiatisk/kinesisk medlem i Star Alliance.
Finnair (One world) har ju fördelen att ha kollegan Cathay Pacific som kan skeppa resenärer vidare.

Fast Stockholm - Auckland med ett stopp blir ju möjligt. Tror även Thai erbjuder det, via Bangkok.

Kikade lite här och där och de Star Alliance bolagen med mest avgångar i veckan från HKG var Air China, Eva Air och Singapore Airlines.

Air China flyger direkt i nuläget från Hong Kong till: Beijing-Capital, Chengdu, Chongqing, Dalian, Tianjin, (Seasonal: Lhasa, Ordos)

Eva Air flyger dock endast direkt till Taipei och Singapore Airlines flyger direkt till Singapore och San Francisco. Så HKG ligger ju inte helt optimalt om man ser till transfermöjligheter till destinationerna jag tidigare nämnt utifrån geografi förutom då till Taipei där det ligger perfekt. Sen finns det destinationer med lägre frekvens också där HKG ligger optimalt för en svensk att byta flyg som t.ex. då till Auckland som du nämnde ovan.

Vi får väl se hur det går.

Länkar:http://www.staralliance.com/en/services/destination-information/airport/hkg/
https://en.wikipedia.org/wiki/Hong_Kong_International_Airport