Ursprungligen postat av Axell
Det du skriver angående läkemedelsindustrin i New England-området låter inte helt osannolikt.
Jag kan inte tänka mig dock att de svenska/danska läkemedelsbolagen låter sina anställda flyga business i någon högre utsträckning, utan det måste vara amerikanska företag primärt isåfall? Om det som Neksnor skriver stämmer så är ration business/economy ganska hög jämfört med vanliga flygningar.
Nej det var precis det jag menade med att oljelinjen hade andra förutsättningar för enbart businesstolar. Just för att det främst är högre chefer och liknande som reste den rutten. Medan det mycket riktigt som du skriver är i en mycket högre utsträckning vanliga anställda som kommer att skickas till Boston.
Ursprungligen postat av luckylucaz
Jag vet inte heller hur vanligt det är att företag låter sina anställda resa business, men å andra sidan så har folk som reser frekvent ofta poäng så de kan uppgradera själva. Betänk också att de som bara reser för turism och är måna om priset kanske är ok med att inte flyga direkt och därför väljer andra rutter.
Besökte Boston för några år sedan för ett event på MIT och håller med tidigare talare, det är en mycket sevärd stad, vacker och med mycket historia. Dock skulle jag nog ranka den efter New York, Washington DC och även Philadelphia ur ett turist-perspektiv bland städer på norra östkusten.
Många företag som har anställda som reser inom jobbet har i regel en resepolicy som säger att alla resor under X timmar ska ske i ekonomistol. Men precis som du skriver så sker ju uppdateringar till andra klasser med hjälp av intjänade poäng. Jag har en bekant som blev iväg tvingad till Asien med kort varsel. Och när han kollade biljetterna så visade det sig att business skulle kosta hälften. Men hans resepolicy tvingade honom ändå att resa ekonomi för dubbla kostnaden..
Ursprungligen postat av Axell
SAS flyger ju idag redan till både NYC och Washington DC direkt från Köpenhamn så det var väl helt enkelt Boston som stod på tur när det kommer till USA:s ostkust. I och med att US Airways gick ur Star Alliance i samband med när de gjorde en merger med AA så förstår man att Philadelphia inte var något alternativ. Philadelphia har väldigt bra anslutningsmöjligheter och flygplatsen var inte alldeles för gigantisk för att det ändå skulle vara smidigt. Jag kommer ihåg när US Airways flög direkt från Arlanda till Philadelphia och det var en mycket uppskattad linje av mig iallafall, tråkigt att den lades ner. Philadelphias flygplats är tillsammans med Detroits mina favoriter i USA när det kommer till mellanlandning.
Tyvärr så finns det nog ingen ekonomi för SAS att flyga till Philadelphia. Sen så flyger ju SAS till både NYC och Washington DC och avståndet till Philadelphia är ju inte dramatiskt från någon av flygplatserna. Personligen hade jag gärna sett en linje mellan Köpenhamn och New Orleans. Dock så lär det ju inte ske inom snar framtid. Men drömma kan man ju alltid göra
EDIT: Såg nu att jag svarade er lite galet.