Ursprungligen postat av Floridasidan
Den som lämnade recension före oss hade många klagomål (tidigare var bara hyllningar som de flesta, vet inte om folk är rädda att såra värden men detta gör recensioner meningslösa) och värden besvarade detta i ett långt detaljerat svar där han förnekade allt (rent patetiskt då t.ex. allt i lägenheten var gammalt 70-80 tal på alla köksmaskiner mm. vilket han också förnekade
så uppenbarligen kunde han läsa recensionen innan han svarade.
Själv kunde jag inte läsa något som värden skrivit om mig förrän jag lämnat en recension.
Systemet verkar alltså gynna värdarna, likaså på Tripadvisor där jag tydligt märkt att vissa hotell "vårdar" sina betyg genom att anmäla och försöka få bort negativa recensioner samtidigt har gästen inga möjligheter att kommentera det hotellen skriver, de kan ljuga hur mycket som helst.
En annan vanlig taktik är att ursäkta att allt inte var perfekt men det ska naturligtvis ses över, hoppas du ger oss en ny chans, läser man tillbaka så ser man samma problem i åratal utan att något alltså "setts över".
Vi har bott på ställen med högsta betyg som varit knappt beboeliga, är det hotellen som skriver recensionerna själv eller är folk så dumma att de inte förstår vad perfekt vs. undermåligt är?
Verkar som (speciellt charterhotell) är perfekta bara det finns vatten i poolen och drinkar i baren
Förr gick jag mycket efter recensioner men numera ser jag det som nästan helt meningslöst.
Ser vad du menar och är beredd att hålla med. Omdömen man lämnar på en värd kan kommenteras av värden men inte tvärtom. Värden får helt enkelt sista ordet.
Tittar man på AirbnbŽs facebook så är den full av arga kunder. Det verkar vara ett system som utnyttjas av en del värdar. Någon fick pröjsa 2000kr för en antik askkopp värden påstog hade gått sönder och riktlinjen verkar vara att ställa sig på värden sida.
Jag känner igen strulet med supporten som ljuger och spelar spel. Så fort det blir en besvärlig situation som den inte klarar hantera så byter man "Dedicated case manager" :-) Själv slutade det med nr3.
Ännu en märklig sak är den att chattråden man har med supporten där raderas konversationen sakteligen. När jag skulle gå tillbaks en bit i konversationen så upptäckte jag att den stegvis försvann. Man kunde alltså inte hänvisa till vad som sagts efter ett tag. Så det blev skärmdumpar på allt när jag märkte det. Telefonsamtal spelade jag dessutom in.
Men skulle Airbnb ställa sig på tvären så är det inte mycket man kan göra ändå, man är maktlös. Så jag är nöjd med utgången i mitt case iaf.