Ursprungligen postat av Odaxu
Med ditt resonemang är det rena vinsten för hotellen att tex booking.com tar ockerpriser för sin förmedlingstjänst
Nej.
Isåfall kan du inte läsa, eller är för dum att ens diskutera med.
100-20=80.
Det är en intäkt.
Inte vinst.
Ursprungligen postat av Odaxu
Som jag nämnde tidigare så lämnar hotellen i 9 fall av 10 bättre pris eller villkor när man ringer/mailar dem direkt
Källa?
Ursprungligen postat av Odaxu
.Kanske är det bara 1 av 10 hotell som kan sin matte och driver med vinst. De andra är dumma i huvudet och går med förlust, år efter år.
Källa?
Ursprungligen postat av Odaxu
Vad gäller din beräkning så får det du det som är framstå som det är antingen eller. De kan ta min bokning per tele samtidigt "som det trillar in 3 nya bokningar via Booking" som du uttrycker det.
Vet dock inte vilket hotell i världen som får tre bokningar på 2-3 minuter
Nej jag försökte leverera en poäng att ett hotell gärna offrar "ockerpriset" för att få en jämn strid av kunder som hittar till dom.
Att existera på bokningssajter är en sk MARKNADSFÖRING som de flesta bolag ändå budgeterar för.
Varför skulle ett hotell som omsätter fjuttiga 10 miljoner om året, som är bemannade 08-21 vilja lägga krut på att investera i hemsidor, bygga bokningssystem eller svara i telefon när det bevisligen lönar sig att gå med på de stora bookingsajterna?
Poäng 2 var också att ett hotell kanske inte är bemannat, när just du bokar pga tidszonerna.
Poäng 3 som du inte heller fattar är att via internet kan folk gå in och boka massor av rum simultant. Vid biljettsläpp etc och Hotellet behöver inte lägga en minut på det.
Ett hotell brukar också släppa på, via ett verktyg att nu ska 5st rum som står tomma annonseras på Booking.
Man får inte in bokningarna helt jämnt fördelat över dygnet, utan mycket väl kan det rassla till i klump. Helt enligt deras drive.
Lite fakta för dig så du kan hålla käften med hjärndöda hittepå saker:
Onlinebokning av hotellrum har vuxit mycket kraftigt under 2000-talet och numera görs cirka hälften av alla bokningar av hotell- rum på internet.
Offlinekanalernas (till exempel via telefon) andel av
det totala antalet bokningar av hotellrum minska
//
Konkurrensverket (2017) Konkurrens och tillväxt på digitala marknader Konkurrensverkets
rapportserie 2017:2.
1. seså. Förklara Einstein varför hälften av alla hotell i världen räknar så fel, att dom då väljer att gå med i bokningssidorna?
2. Inte för att jag, eller någon annan kommer orka med skiten du kläcker ur dig. Liksom din onödiga existens.
Mest för att folk ska få sig ett gott skratt.