Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Är det så illa med Stockholm? Nästan värt en mellanlandning i London eller något sånt. Fast det är ganska kass överlag att resa från USA till Europa. De amerikanska och europeiska bolagen är möjligen oftast lite bättre än SAS men inte mycket. Jag som kommer från andra hållet är bortskämd med de asiatiska och arabiska bolagen och flera av dem flyger till Stockholm. Till och med Qantas spöar lätt alla USA/EU-bolag utom möjligen Finnair som spottat upp sig på senare år.
Kan vara värt att kolla på Emirates och köra en liten minisemester i Dubai ett par dagar på vägen. De har ett plan om dagen till Stockholm.
Det är oerhört tattigt.
Vill och vill.... Boss move här är att du bokar mamma och barn tillsammans och sen skyller du på jävla SAS men det fanns ingen stol till pappa förutom så långt från barnen det går att komma. Mammagenerna kickar in och du får åka i lugn och ro.
Ja, inte många bra alternativ från USA till Sverige tyvärr. Delta One sägs väl vara ok men för vår del hade det blivit två byten och att vänta i i Amsterdam eller CDG på ett morgonflyg när man nog helst vill sova.
Hade hundra gånger hellre flugit med något asiatiskt eller Mellanöstern bolag. Flyger ibland till Japan och det är milsvid skillnad i service.
Det är verkligen märkligt att SAS, och kanske svenskar i allmänhet, är så värdelösa på service och hospitality överlag. Inget asiatiskt eller för den delen amerikanskt bolag skulle komma på tanken att köra zigenarfasoner och ta betalt för att man väljer sittplats i businesskabinen. Det lämnar ju en otroligt dålig eftersmak. Bättre hade det givetvis varit om de istället tagit 100 dollar mer för biljetten eller hur mycket det nu skulle krävas.
Inte bra att låta kunderna känna att de åker med ett riktigt zigenarflyg som försöker blåsa en och tar ut avgifter till höger och vänster för saker som givetvis borde ingå.
Och det är väl inte bara förbehållet flygbranschen och SAS när jag tänker efter utan det kanske är ett svenskt fenomen pga att Sverige är lite av DDR fortfarande. Det är ju usel kundservice på i princip allting i Sverige inklusive flyg, hotell och restauranger.
Jag drar mig till minnes för ett år sedan när vi besökte Stockholm och lyxade till det med en svit på Grand hotel för 10 000kr per natt ungefär. Vi ringde då receptionen och bad dem skicka upp bestick till vår bebis. Det gick fort och smidigt, men döm om vår förvåning några dagar senare när vi checkade ut och det visade sig att de debiterat 75kr för att skicka upp de där besticken när vi som sagt redan betalade 10k per natt.
Vilka zigenare alltså. Och så otroligt korkat.
I år när vi åker till Stockholm kör vi istället Airbnb. Hoppas Grand hotel är nöjda med de 75kr de tog för att skicka upp en kniv och en gaffel för de förlorar drygt 75 000kr på det i och med att vi nu väljer Airbnb i sommar, och förmodligen varje sommar från och med nu.
Korkade jävla tattare. Samma sak med SAS. Nästa gång blir det definitivt något annat bolag.