Hej,
jag har två problem. Det ena är att jag inte kan köpa tågbiljett på SJ:s hemsida. Jag har kollat med banken och deras slutsats blir att man det är problem hos SJ, snarare än problem hos banken/internetbanken.
Det andra problemet är att det tydligen inte går att få något SMS.biljett på sin mobil. Numera MÅSTE man logga in på sin E-post eller ha SJ-Appen och visa sin biljett. Vilket jag är obekväm med, då jag vill inte gå in på nätet med min mobil i ett öppet nätverk (jag har inte obegränsad surf).
Hur som helst, så borde det väl gå att ta kort på sin datorskärm med sin mobiltelefon och visa upp biljetten/ QR-koden. Men det går tydligen inte, sades det. Dock fick jag inte intyg på det?
Jag har hamnat i en annan position från jobbet, där jag kommer resa mycket. Och behöver köpa flera biljetter. Jag vill inte slösa massa papper genom att skriva ut och hålla på.
Kan man alltså inte ta kort på biljetten och visa biljetten som bild, där QR-koden syns tydligt.
Det var länge sedan jag reste och det var enklare förr, tyckte jag. Det fanns till och med automat, som man kunde köpa i resecentrum.
Biljett i sitt SMS var ju också praktiskt.
Tack för svar!