Har varit med om en del saker....som fått en att tänka om.
1 Motorbrand vid start, Bangkok, 747-400 fulltankad, det small till precis innan lättning, mera än halva banan kvar. Folk skrek som grisar.
2 Flög rakt in i en Monsoon över Indonesien, flygvärdinnorna började gråta och när dom är rädda så är det dax att själv bli det.
3 Tappade dörren på en Pa28, nödlandade själv i Tierp, ganska obehagligt, dåligt väder, regn.
4 Sas mellan sthlm o cph, dörren gick inte att stänga, tillslut kom kaptenen arg som fan, sparkade på dörren, tills den gick igen, det var inget roligt att sitta vid dörren efter det, och han säger bara
"nu hoppas vi fanskapet håller"
"eeh ja eller hur speciellt på 30 000 ft.....
ps. det är inte bara kaptener som får landa, man turas om, speciellt vid manuellt landning, som på tex en 747 400 där man gör det någon gång / år. På Arlanda tex måste man landa automatiskt dvs via ILS.
Många storflygplatser måste landning ske via system oavsätt väder.