Uppenbarligen så har bussgaragen jävligt dåliga rutiner när det gäller att utbilda i/informera om nya rutiner. I förrgår så råkade jag ut för samma sak på en "blåbuss". Han kollade länge och noga och hävdade att det var något i koden som inte stämde. Han släppte förvisso på mig men det beror med största sannolikhet på min framtoning. Hade det varit nån unge alt. någon utan lite "stake" så hade dom med största sannolikhet fått stå kvar och vänta på nästa buss.
I.v.f. så ringde jag till SL (086001000) direkt medans jag satt på bussen och med hjälp av mitt telefonnummer kunde dom "spåra" min biljett och allt var förståss i sin ordning med den. Förklaringen jag fick av SL's kundtjänst var att alla kanske inte var så bra uppdaterade i biljettrutinerna. När jag talade om för chauffören att jag pratat med SL och deras förklaring blev han lite osäker men hävdade bestämt att han minsann hade sett flera tusen smsbiljetter och visste hur man kontrollerade dom.
För att vara helt säker så förklarade jag lite senare för en spärrvakt vad som hade hänt och bad honom kontrollera min biljett och den var enligt honom helt korrekt.
Jag skickade ett mail innehållande all info till SL och det tycker jag att även t.s.
jackiee bör göra. Dom jävla tomtarna som indirekt anklagar resenärer för att vara fuskare behöver tas i örat.
/#LOUDmouth#