Det jag reagerar på är att du använder ditt barn som hävstång för att andra ska "bend over backwards" för dig. Anser du att 1) busschauffören hade låtit dig och din familj kliva på utan att betala eller 2) busshcauffören hade gjort allt han kunnat för att försöka gå till botten med vad som hänt med dina biljetter och därmed riskera att samtliga på bussen kommer för sent till sina flyg?
Suck, du måste haft en hård uppväxt. Dina föräldrar kanske sket fullständigt i dig, du fick ingen kärlek och nu tar du illa upp när andra visar sig vara ansvarsfulla föräldrar. Kan du spela psykolog så kan jag.
Jag tycker att busschaffören borde ha kontaktat sitt bolag och talat med dom. De borde onekeligen kunna se våra biljettserienummer på sina datorer. Han kunde uppfört sig mer trevligt och professionellt. Han kunde ha varit mer förstående för att vi är turister och eventuellt riskerar bli strandade. Har du svårt för att hajja det? Du kanske tycker det är rätt åt dig själv också när andra blåser dig och gör fel?
Ett ord för dig du bör ha i åtanke nästa gång du åker på semester med familjen: charter.
jaha, så ett bussbolag gör fel, jag klagar och nu ska jag aldrig mer resa annat än med charter? Lägg av.
Kan tillägga att efter fyra år i restaurangbranschen har jag en ganska klar bild av vad du är för slags människa; nämligen en sån som skickar tillbaka drinkar eller mat för att det är tillagat "fel" då du har full koll på hur det "ska" smaka/lukta/se ut utan att ha en aning om vad du talar om. Antagligen inte vett nog att gå ut med ditt barn från restaurangen för att lugna ner detta om h*n börjar skrika heller...
En väldigt dålig och totalt fel antagelse. Dina fyra år i restaurangbranschen har inte lärt dig mycket. Det visar väl också hur obildad och ignorant du är. Låt mig anta saker om dig också. Du är rasist, du är avskyr när mammor ammar, du tycker inte om barn, du hatar när folk för lite liv, du tycker inte om folk som talar i mobil i tunnelbanan, du stör dig på allt och borde hänga dig eftersom du är så bitter och hatisk.
En sista tankeställare. Var det chauffören du köpt biljetten av? Var det chauffören som var ansvarig för din resa? Eller var busschaufförens enda jobb att kontrollera att biljetten var giltig och sen köra de med giltiga biljetter till flygplatsen?
Busschaffören representerar bussbolaget, punkt slut. Ingen ska behöva lida för att någon annan i en kedja av ett företag gjort en miss. Ditt resonemang suger. Du säger ungefär "tjejen får skylla sig själv att hon blev våldtagen för att hon hade kort kjol".