Ursprungligen postat av December
Vilket jävla tjat det var om hur jag bemötte busschaffören. Vad tror du själv? Jag ska på bussen och blir ombedd att gå av medan mitt barn är kvar på bussen. Jag VET att jag gjort rätt för mig och att jag köpt biljetter tur och retur. Jag blir givetvis upprörd som vilken människa som helst hade blivit. Barnet är redan trött efter tunnelbanefärd i trånga vagnar pga strejk och gråter, busschaffören skiter fullständigt i det och vägrar göra rätt för sig och reda ut saken, skiter i att vi är turister och är strandade. Så oprofessionellt bemött har jag aldrig blivit av någon med ett serviceyrke. Du tycker det är okej, men så har du ju visat också att du är en förtryckare, att konsumenten alltid har fel och att kvinnor och barn inget är värda.
Din inställning är både skrämmande och tragisk. Och om någon här är trög så är det du som dels hittar på egna scenarion, dels spelar klok fast du själv inte befann dig i situationen och dels är din attityd nedvärderande. Du snärjer bara in dig själv mer och mer i ditt hopp om att försöka lyckas utmåla mig som ett svin, men det enda du gör är att framställa dig själv som en ociviliserad grottmänniska.
Du menar alltså att du var på plats och såg att jag var otrevlig? Du menar att om jag hade varit trevligare än vad jag var att problemet hade löst sig då? Du menar att bussbolaget endast har skyldighet att lösa sitt fel utifrån om jag är trevlig eller inte? Hur tänker du egentligen? Och jag fick betala dubbelt (inte trippelt din åsna) pga att de inte ens kan dra ett kort rätt. Vem som hamnade på plus?
Kom ner från din jävla pedistal din tönt.
Jag vill gärna tro att jag har en ganska nyttig syn på företag och kunder, att alla kunder ska bemötas på samma sätt oavsett ålder, kön, civilstånd, ras eller dylikt. Det är väl egentligen det enda jag försökt säga. Du verkar däremot tro någonting annat. Sen kan man inte göra annat än att beklaga att du hamnade i den situationen du hamnade i.
Att de inte svarat på mail angående den dubbla faktureringen är för övrigt inte särskilt förvånande, tyvärr. Min erfarenhet av mail till företag i fransktalande länder (detta gäller skolor också
är att om man inte mailar på franska så är det väldigt sällan det kommer svar. Så kolla runt om du känner någon som talar franska tillräckligt bra för att kunna komponera ett mail på franska och skicka iväg det.
Jag försöker inte porträttera dig som någonting, det lyckas du väldigt bra med själv.
Jag var inte på plats och såg att du var otrevlig, däremot har du sagt att du ville slå honom och påstått att jag är en svag människa som löser mina problem på ett sätt som uppenbarligen fungerade bättre än sättet du förespråkar.
Men jag börjar tro att det är viktigare för dig att kalla mig för saker än att faktiskt svara på det jag skriver med tanke på dina svar. Det skulle vara kul om du kunde citera de inlägg där du får fram att jag är en förtryckare, inte anser kvinnor och barn vara någonting värda samt att kunder alltid har fel. Du kanske blir lite fartblind i din kärlek till ditt barn när du skriver dina inlägg...