Hitta diskussioner med liknande innehåll

Paris sevärdheter och tips / Sammanfogad tråd/Mod

#205 2007-11-28, 13:54
December
Din ignorans är slående. Mitt flyg gick 11. Ska jag sikta på en buss som går kl 9 och därmed gå upp kl 6 bara för att ett bussbolag tabbar sig? Jag förväntar mig att folk gör sitt jobb och hade det varit något tekniskt fel eller liknande så hade jag kanske kunnat acceptera det, men inte att man dissar sina kunder när man uppenbarligen begått ett fel. Jag hoppas verkligen du inte är egen företagare eller nåt. Din syn på företagens skyldighet är patetisk. Du verkar ha en attityd att konsumenten får skylla sig själv. Erkänn instället att du är för stolt för att inse att dina argument är värdelösa, att bussbolaget tabbade sig, att jag inte ska behöva lida för det och att busschaffören var en hjärtlös idiot så spar du dig själv en massa tid och framstår inte själv som en fjant.

Hela ditt resonemang bygger på att jag som förälder och kund ska skylla mig själv hela tiden. Att du heller inte har någon empati för barn eller kan förstå att vissa människor bryr sig om barn är ju rätt tragiskt. Det är ju precis som att säga att en tjej får skylla sig själv att hon blir våldtagen för att hon hade kortkjol på sig. Du beter dig som en jäkla förtryckare.

Liaison Bus suger och folk ska helt enkelt akta sig för det företaget. Vill du inte lyssna så bra, hoppas du råkar ut för samma sak och att du blir blåst på dina pengar. Jag skulle skratta gott.

Har ju även flygit tur och retur till England utan pass en gång, det var också en situation jag tror att jag inte kommit igenom utan att hålla mig i skinnet. Det var när Ryan Air skrev att det räckte med legitimation (inte nationellt ID-kort som det står idag). Stoppad vid incheckning, visade på deras hemsida att det står att det skulle funka, samtal till Immigration Stanstedt dit kopia på legget faxades och hej och hå. Stannad i tullen på väg ut, brutalt stannad i tullen på väg in, en längre väntan med beväpnad vakt och välkommen till England. Skulle vara kul att se hur du reagerat i den situationen


Du verkar patetiskt stolt över att du är en svag stackare som inte kan hävda sina rättigheter.
#206 2007-11-28, 14:39
jumpcut
Ursprungligen postat av December
Din ignorans är slående. Mitt flyg gick 11. Ska jag sikta på en buss som går kl 9 och därmed gå upp kl 6 bara för att ett bussbolag tabbar sig? Jag förväntar mig att folk gör sitt jobb och hade det varit något tekniskt fel eller liknande så hade jag kanske kunnat acceptera det, men inte att man dissar sina kunder när man uppenbarligen begått ett fel. Jag hoppas verkligen du inte är egen företagare eller nåt. Din syn på företagens skyldighet är patetisk. Du verkar ha en attityd att konsumenten får skylla sig själv. Erkänn instället att du är för stolt för att inse att dina argument är värdelösa, att bussbolaget tabbade sig, att jag inte ska behöva lida för det och att busschaffören var en hjärtlös idiot så spar du dig själv en massa tid och framstår inte själv som en fjant.

Hela ditt resonemang bygger på att jag som förälder och kund ska skylla mig själv hela tiden. Att du heller inte har någon empati för barn eller kan förstå att vissa människor bryr sig om barn är ju rätt tragiskt. Det är ju precis som att säga att en tjej får skylla sig själv att hon blir våldtagen för att hon hade kortkjol på sig. Du beter dig som en jäkla förtryckare.

Liaison Bus suger och folk ska helt enkelt akta sig för det företaget. Vill du inte lyssna så bra, hoppas du råkar ut för samma sak och att du blir blåst på dina pengar. Jag skulle skratta gott.

Du verkar patetiskt stolt över att du är en svag stackare som inte kan hävda sina rättigheter.


Du förstår verkligen inte att det inte handlar om chaufförens korrekta eller felaktiga bemötande utan om sättet du använder ditt barn som hävstång, eller hur? Men vi försöker igen. Det faktum att du är förälder och att ditt barn är med spelar ingen roll. Ingen alls. Inte ens lite. Sen om chauffören gjorde rätt eller fel eller om bolaget är dåligt eller inte är inte intressant längre. Jag har redan sagt att jag varken vet eller bryr mig.

Går planet elva, det är åtta mil till flygplatsen, tunnelbanestrejk och jävlig trafik? Då hade jag nog siktat på sju-bussen om jag ska vara ärlig.

Varför ska jag erkänna att busschauffören var hjärtlös när ditt enda argument till det är att han inte brydde sig om ditt barn när han sa att dina biljetter inte var giltiga?

Inte kunna hävda sina rättigheter? Du menar alltså att jag borde börjat skrika på busschauffören eller tjejen som checkade in mig istället? Nu har du och jag hamnat i två liknande situationer, jag löste den utan större problem genom att vara trevlig - du fick betala tre gånger så mycket för dina biljetter. Vem tycker du hamnade på plus där?

Det är lite lustigt att du vägrar berätta om du bemötte busschauffören på samma sätt som du bemöter kritik i den här tråden, varför vill du inte berätta det?

Det är lite kul att du kallar mig förtryckare när du inte skrivit ett inlägg där du inte försökt trycka ner mig...
#207 2007-11-28, 15:01
December
Vilket jävla tjat det var om hur jag bemötte busschaffören. Vad tror du själv? Jag ska på bussen och blir ombedd att gå av medan mitt barn är kvar på bussen. Jag VET att jag gjort rätt för mig och att jag köpt biljetter tur och retur. Jag blir givetvis upprörd som vilken människa som helst hade blivit. Barnet är redan trött efter tunnelbanefärd i trånga vagnar pga strejk och gråter, busschaffören skiter fullständigt i det och vägrar göra rätt för sig och reda ut saken, skiter i att vi är turister och är strandade. Så oprofessionellt bemött har jag aldrig blivit av någon med ett serviceyrke. Du tycker det är okej, men så har du ju visat också att du är en förtryckare, att konsumenten alltid har fel och att kvinnor och barn inget är värda.

Din inställning är både skrämmande och tragisk. Och om någon här är trög så är det du som dels hittar på egna scenarion, dels spelar klok fast du själv inte befann dig i situationen och dels är din attityd nedvärderande. Du snärjer bara in dig själv mer och mer i ditt hopp om att försöka lyckas utmåla mig som ett svin, men det enda du gör är att framställa dig själv som en ociviliserad grottmänniska.

Inte kunna hävda sina rättigheter? Du menar alltså att jag borde börjat skrika på busschauffören eller tjejen som checkade in mig istället? Nu har du och jag hamnat i två liknande situationer, jag löste den utan större problem genom att vara trevlig - du fick betala tre gånger så mycket för dina biljetter. Vem tycker du hamnade på plus där?


Du menar alltså att du var på plats och såg att jag var otrevlig? Du menar att om jag hade varit trevligare än vad jag var att problemet hade löst sig då? Du menar att bussbolaget endast har skyldighet att lösa sitt fel utifrån om jag är trevlig eller inte? Hur tänker du egentligen? Och jag fick betala dubbelt (inte trippelt din åsna) pga att de inte ens kan dra ett kort rätt. Vem som hamnade på plus?

Kom ner från din jävla pedistal din tönt.
#208 2007-11-28, 15:59
jumpcut
Ursprungligen postat av December
Vilket jävla tjat det var om hur jag bemötte busschaffören. Vad tror du själv? Jag ska på bussen och blir ombedd att gå av medan mitt barn är kvar på bussen. Jag VET att jag gjort rätt för mig och att jag köpt biljetter tur och retur. Jag blir givetvis upprörd som vilken människa som helst hade blivit. Barnet är redan trött efter tunnelbanefärd i trånga vagnar pga strejk och gråter, busschaffören skiter fullständigt i det och vägrar göra rätt för sig och reda ut saken, skiter i att vi är turister och är strandade. Så oprofessionellt bemött har jag aldrig blivit av någon med ett serviceyrke. Du tycker det är okej, men så har du ju visat också att du är en förtryckare, att konsumenten alltid har fel och att kvinnor och barn inget är värda.

Din inställning är både skrämmande och tragisk. Och om någon här är trög så är det du som dels hittar på egna scenarion, dels spelar klok fast du själv inte befann dig i situationen och dels är din attityd nedvärderande. Du snärjer bara in dig själv mer och mer i ditt hopp om att försöka lyckas utmåla mig som ett svin, men det enda du gör är att framställa dig själv som en ociviliserad grottmänniska.

Du menar alltså att du var på plats och såg att jag var otrevlig? Du menar att om jag hade varit trevligare än vad jag var att problemet hade löst sig då? Du menar att bussbolaget endast har skyldighet att lösa sitt fel utifrån om jag är trevlig eller inte? Hur tänker du egentligen? Och jag fick betala dubbelt (inte trippelt din åsna) pga att de inte ens kan dra ett kort rätt. Vem som hamnade på plus?

Kom ner från din jävla pedistal din tönt.


Jag vill gärna tro att jag har en ganska nyttig syn på företag och kunder, att alla kunder ska bemötas på samma sätt oavsett ålder, kön, civilstånd, ras eller dylikt. Det är väl egentligen det enda jag försökt säga. Du verkar däremot tro någonting annat. Sen kan man inte göra annat än att beklaga att du hamnade i den situationen du hamnade i.

Att de inte svarat på mail angående den dubbla faktureringen är för övrigt inte särskilt förvånande, tyvärr. Min erfarenhet av mail till företag i fransktalande länder (detta gäller skolor också är att om man inte mailar på franska så är det väldigt sällan det kommer svar. Så kolla runt om du känner någon som talar franska tillräckligt bra för att kunna komponera ett mail på franska och skicka iväg det.

Jag försöker inte porträttera dig som någonting, det lyckas du väldigt bra med själv.

Jag var inte på plats och såg att du var otrevlig, däremot har du sagt att du ville slå honom och påstått att jag är en svag människa som löser mina problem på ett sätt som uppenbarligen fungerade bättre än sättet du förespråkar.

Men jag börjar tro att det är viktigare för dig att kalla mig för saker än att faktiskt svara på det jag skriver med tanke på dina svar. Det skulle vara kul om du kunde citera de inlägg där du får fram att jag är en förtryckare, inte anser kvinnor och barn vara någonting värda samt att kunder alltid har fel. Du kanske blir lite fartblind i din kärlek till ditt barn när du skriver dina inlägg...
#209 2007-11-28, 16:11
December
Eftersom du trots allt är relativt trevlig (för att vara flashbackdebattör), även om jag anser att dina åsikter suger, så tänker jag inte tjafsa om detta mer. Du verkar dessutom ha mer fritid än vad jag har med tanke på hur länge du orkat dra ut på ett ämne vars situation du själv inte ens upplevde. Jag kommer inte ändra ståndpunkt och uppenbarligen inte du heller. Det finns således ingen vits att diskutera detta mer. Men om du verkligen vill kan vi fortsätta?

Denna tråd var menat att vara en varning för Liasion Bus, men det vart ju tyvärr sabbat av antibarnspam, men jag vill ändå säga att jag kan tänka mig att åka med Liaison Bus igen eftersom jag älskar Paris så mycket, men jag kommer vara mer försiktig i framtiden och aldrig betala med kort. Hoppas dock busschaffören får sparken. Och jag står fast vid att jag mer än gärna hade gett han en örfil, men det gjorde jag inte och där är skillnaden så försök inte få mig att framstå som en våldsmänniska.
#210 2007-11-28, 16:13
Roger Persson
Ursprungligen postat av jumpcut
Det är lite lustigt att du vägrar berätta om du bemötte busschauffören på samma sätt som du bemöter kritik i den här tråden, varför vill du inte berätta det?

Därför att December med all sannolikhet som vanligt blev snorförbannad och började vråla en massa okvädningsord åt chauffören på både engelska och franska istället för att försöka lösa problemet med vänlighet och sansad diskussion. Detta gjorde givetvis att chauffören blev ännu mindre hjälpsam än innan och December om att hans eget okontrollerade beteende är en tung sten på vågen. Därför försöker han ducka de frågorna eftersom det är pinsamt att erkänna att våra fördomar om honom besannades ännu en gång.

// Roger P.
#211 2007-11-28, 16:16
December
Ursprungligen postat av Roger Persson
Därför att December med all sannolikhet som vanligt blev snorförbannad och började vråla en massa okvädningsord åt chauffören på både engelska och franska istället för att försöka lösa problemet med vänlighet och sansad diskussion. Detta gjorde givetvis att chauffören blev ännu mindre hjälpsam än innan och December om att hans eget okontrollerade beteende är en tung sten på vågen. Därför försöker han ducka de frågorna eftersom det är pinsamt att erkänna att våra fördomar om honom besannades ännu en gång.

// Roger P.


Och så kommer den här clownen igen och hittar på sin egen version trots att han lovat att hålla sig bort.
#212 2007-11-28, 19:08
farbror Sven
Ursprungligen postat av December
Din ignorans är slående. Mitt flyg gick 11. Ska jag sikta på en buss som går kl 9 och därmed gå upp kl 6 bara för att ett bussbolag tabbar sig? Jag förväntar mig att folk gör sitt jobb och hade det varit något tekniskt fel eller liknande så hade jag kanske kunnat acceptera det, men inte att man dissar sina kunder när man uppenbarligen begått ett fel. Jag hoppas verkligen du inte är egen företagare eller nåt. Din syn på företagens skyldighet är patetisk. Du verkar ha en attityd att konsumenten får skylla sig själv. Erkänn instället att du är för stolt för att inse att dina argument är värdelösa, att bussbolaget tabbade sig, att jag inte ska behöva lida för det och att busschaffören var en hjärtlös idiot så spar du dig själv en massa tid och framstår inte själv som en fjant. :


Med hänvisning till den nu kompletterande informationen angående dina restider ser jag ett lyckligt slut på denna tråd. Du åkte till flygplatsen med minsta marginal i en av Europas mest tätbefolkade städer, i morgonrusningen, under en period då tåg- pendeltågs- och tunnelbanetrafiken i stort sett var utslagen p.g.a strejk, i ett land som inte är världsledande när det gäller ordning och disciplin à la Singapore! En vanlig höstdag med dåligt väder och några sammanstötningar hade räckt för att spräcka den planen! Du har helt enkelt haft dundertur. Du hade säkert en knippe lyckobringande hartasser med i bagaget. Det dubbla utlägget för bussresan är nada i jämförelse med att missa planet, köpa nya biljetter och vänta och vänta (I donŽt mention the child.) Kanske ska du skicka ett tack till bussbolaget?
#213 2007-11-28, 20:07
December
Ursprungligen postat av farbror Sven
Med hänvisning till den nu kompletterande informationen angående dina restider ser jag ett lyckligt slut på denna tråd. Du åkte till flygplatsen med minsta marginal i en av Europas mest tätbefolkade städer, i morgonrusningen, under en period då tåg- pendeltågs- och tunnelbanetrafiken i stort sett var utslagen p.g.a strejk, i ett land som inte är världsledande när det gäller ordning och disciplin à la Singapore! En vanlig höstdag med dåligt väder och några sammanstötningar hade räckt för att spräcka den planen! Du har helt enkelt haft dundertur. Du hade säkert en knippe lyckobringande hartasser med i bagaget. Det dubbla utlägget för bussresan är nada i jämförelse med att missa planet, köpa nya biljetter och vänta och vänta (I donŽt mention the child.) Kanske ska du skicka ett tack till bussbolaget?


Jag åkte i god tid. Punkt slut. Men bussbolagets tabbe, i relation till att jag fick köpa nya biljetter plus att de drog dubbel summa medförde en allvarlig risk för att jag skulle bli strandad. Det kan inte jag beskyllas för så lägg ner. Och lär dig fakta innan du ger dig in i något. Tack.
#214 2007-11-28, 21:24
farbror Sven
Ursprungligen postat av December
Jag åkte i god tid. Punkt slut. Men bussbolagets tabbe, i relation till att jag fick köpa nya biljetter plus att de drog dubbel summa medförde en allvarlig risk för att jag skulle bli strandad. Det kan inte jag beskyllas för så lägg ner. Och lär dig fakta innan du ger dig in i något. Tack.


Jag upprepar att du hade änglavakt när det gäller tiden. "Lär dig fakta innan du ger dig in i något. Tack." Jag påminner om att uppgifterna kommer från dig: "Mitt flyg gick 11. Ska jag sikta på en buss som går kl 9 och därmed gå upp kl 6? Svar: ja. Frågan är om din "tidsplanering" ens håller för Centralen- Skavsta, och då är Stockholm inte Paris. Trafikläget i Paris som jag skriver om här ovan är ingen fantasiprodukt. Det måste ha varit en duktig busschaufför.
Förutom hartassarna har du antagligen en fyrklöver tatuerad någonstans. Men om du insisterar att hålla samma tider nästa gång, borde du hänga en hästsko runt halsen också, för fatalism tycks gå före fakta och eftertanke.
#215 2007-11-28, 21:38
December
jag förstår att du är ute efter att hitta något att gnälla om, men tråden handlar inte om tiderna utan om principen av att bussbolaget gjorde fel och ignorerade mig. Jag var ute i god tid. Trafiken vart tät, men gick att komma igenom, dock hade det blivit på tok för dyrt med taxi. Så lär dig tolka en text rätt och sluta tjata om hartassar och skit. Vad ska du och alla dina andra trollvänner hitta på härnäst? Hade jag fel färg på strumporna? Det kanske var för kallt ute för att ens ta barnet utanför dörren? Eller, jag borde ha varit så ansvarig att jag skulle ha kollat om man bytt till vinterdäck än?
#216 2007-11-28, 21:58
Panpot
skumpa på Bains Douches?? snarare heineken som gällde där..