Hej Allihopa här ute
Jag måste få lite mer respons på GoXplore. Jag uppskattar verkligen alla svar då jag nu har ganska mycket panik!
Jag har gått så långt att jag bokat. Jag tryckte i allt förutom vilken flygrutt jag ville ta. Jag tryckte i stället i valet - inte säker, ring mig - vilket jag tolkade som att nu ringer de mig i morgon så får jag förklara vilken flygrutt jag vill ha. Detta var på Torsdagen 28, på natten.
PS: Jag är 100% säker på att jag inte tryckte i fel!
De ringde inte på Fredagen.
Jag tänkte då att men då ringer jag. Men då hade det redan hunnit bli Lördag och de har inte öppet helger. Så jag ringde igen på Måndagen. Då när jag ringer och berättar vad jag vill ha, så får jag reda på att min flygrutt redan blivit bokad och att papprena redan blivit skickade. Den bokades och skickades den 1 mars, alltså på Fredagen då jag trodde att de skulle ringa. Jag hade inte sett några papper då, men ber honom i telefonen be henne som bokade min resa att ringa mig i dag.
Sedan när jag kommer hem så ser jag att papprena kommit och att den resan som är bokad är den som jag tänkt boka först (och jag har många gånger ringt GoXplore och sagt att jag vill ha just den flygrutten, måste jag erkänna! då den är billigast). Men på senare tid har jag ändrat mig, då den inte blir billigare med allt det som jag vill på hemresan. Den flygrutten som jag tänker nu så ingår visumsansökan i priset, och ett stopp i Hong Kong ingår. Så den blir faktiskt billigare för mig än att resa med den "billigaste" för då måste jag lägga till alla dessa kostnader.
Det som oroar mig är att de gjorde detta och gjorde detta val utan mig. Jag börjar undra om de verkligen är så professionella som de verkar.
Om de inte ringt vid lunch i dag så kommer jag ringa upp dem, och säga vilken flygrutt jag vill ha, och be de skicka om papprena, kanske till och med vänta lite med att skicka dem. Så att jag kan få broshyren som jag väntat på i typ en månad nu. Jag vet att de har bytt namn och har varit tvugna att trycka upp en helt ny uppsättning med broshyrer men nu känns det nästan som att jag bara ska tvinga dem att skicka mina papper i samband med broshyren : /
Som ni hör har jag lite panik, men det är för att detta är min första resa utomlands och jag reser med folk som jag måste kunna lita på sköter allt rätt. Om de inte ens sköter det arbetet här i Sverige vad är det som säger att de ska sköta det bättre i Australien?? Men så vet jag ju att misstag händer så lätt!
Snälla ge så mycket respons på mitt inlägg ni kan. Har ni rest med dem? Har ni haft liknande problem?
Jag behöver verkligen allt ni kan skriva.
Hoppas på svar
Lulubell