Är själv enormt sugen på att söka jobb hos IBM eller HP. Är "snubben i släkten" som folk frågar om de har problem med hjälp, men utöver detta har jag ingen speciell utbildning. Kan fixa lite i routern om det är problem, installation av mjukvara och smått praktisk gällande hårdvara - känns således som att jag borde fungera ganska väl på IBM/HP som Help Desk/Tech Support.
Dock har jag en fråga, som kanske kan låta jävligt dum. Men är själva Help Desk/Tech Support-arbetet på svenska, eller är det på engelska - överlag alltså? (Det söks ju efter folk med de nordiska språken som modersmål trots allt)
Jag, personligen, tycker jag är ganska dålig på engelska i tal - mest för att jag inte har större erfarenheter att tala engelska och det gör att man blir lite nervös och "famlande" gällande talandet. Sen är man givetvis smått nervös över att dra till ett främmande land och anamma hela det anglosaxiska samhället och allt vad det nu innebär. Engelska i skrift är det däremot inga bekymmer med.
Så, vad är det egentligen som "krävs av mig" på IBM/HP? Då menar jag inte utbildning/teknikkunnighet (för det bör jag rimligen vara någorlunda kvalificerad för), utan snarare användningen av engelskan i arbetet.