Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Stampade jag på ett känsligt ämne?
Din första kommentar var ganska irrelevant i sammanhanget. Det är inte brist på teknisk kunskap som är problemet på ABB eller något annat konto.
Ärligt talat, de som kommit hit och har en hyffsat gedigen IT utbildning har inte klarat sig bättre än de som kommer hit utan någon kunskap alls. Förvisso, i det långa loppet är det säkerligen lättare att klättra sig till en CTS-position.
Men 1st level support handlar till 90% om att ha ett bra kundbemötande. Den tekniska kunskapen som krävs har du efter en månad på desken, om du börjar från noll.
De som presterar bäst på mitt konto är mestadels folk utan tidigare kunskap - de är briljanta på alla sätt och vis.
Åtminstone på det konto jag jobbar på så är dessutom nästan alla program kontospecifika, de är mer eller mindre utformade specifikt för företaget. Vi får inte heller göra något i regedit t.ex (sjukt störande!).