Ursprungligen postat av Yxherren
Jaså, så den skiten existerar även på Irland. Med underbemannade supports som tvingas svara för flera olika företags räkning, menar jag då. Med andra ord kan jag tänka mig att det är stressigt med ett konstant flöde av samtal under hela dagen, till skillnad från vad folk beskrev i tråden 2012-2013 - där man i princip svarade på tio samtal per dag.
Då skippar jag nog HP och IBM och letar efter andra företag istället. Jag kan passa på att fråga: är det någon som har jobbat på lager eller som städare på Irland och kan berätta om sina erfarenheter?
Tack för ditt snabba, det uppskattas!
Samtalsvolymen är inte särskilt hög, även om det enligt kontraktet med företaget är "underbemannat".
Det stressigaste kontot här på IBM ligger väl på runt 15 samtal per dag och person i snitt.
När jag jobbade på HP hösten/vintern 2012 så var det lite stressigare än så - då satt vårt konto på kanske 20-25-30 samtal per dag och person.
Att skippa HP och IBM är lite att ta i tycker jag.
Är det så att man gärna vill flytta hit, så är det absolut bra möjligheter, speciellt för den med lite drift.
Utvecklingsmöjligheterna är stora, och det är lätt att ta sig vidare om man man har rätt intresse och kunskaper.
Det man (i mitt tycke) borde sikta på, är att försöka ta sig till mer tekniska roller, eller försöka ta sig till företag som Facebook eller Google - där lönerna är bättre, och personalpolitiken bättre.
Har man varit här ett tag och har sitt CV registrerat på diverse jobbsökarsidor så kommer man bli headhuntad för nya jobb med bättre lön så småningom.
Dom flesta jobb som inte kräver språkkunskaper kommer vara extremt svåra att få som svensk och ny i landet.