Ursprungligen postat av marccusm
Det har jag också hört. Skulle även kunna gissa på att det blir den nyrenoverade 747 som dem skulle göra på cirka 8 plan tror jag. Men jag kan förstå att man inte byter ner till färre passagerare när man fyller planet varje dag även på sommaren. Jag väntar bara tills deras A380 kommer om cirka ett år, som troligtvis kommer trafikeras till frankfurt och london först och främst. Jag tror fortfarande att det finns möjlighet till A380 på arlanda om man skulle sälja business biljetterna kanske lite billigare då svenskar är kända för att alltid boka det billigaste... Men kapaciteten för att fylla 500 passagerare till bangkok varje dag under högsäsong finns i stockholm är jag säker på. Annars så kanske dem kommer göra som i köpenhamn nu att ha en daily till bangkok och 3 extra flighter till phuket i veckan och någon till bangkok. Tex en B777 - 300/200 eller er och några flighter till phuket med tex A330 som är en lite äldre version i thai's flotta. Lite info om hur deras A380 kommer se ut nästa år
http://www.youtube.com/watch?v=NiEJeqPUH1g
Hade lite tråkigt så jag försökte få lite info om vilka linjer Thai verkar prioritera för A380.
Sökte efter resor 17-22 maj 2013, från Bangkok - London, Paris, Frankfurt, Oslo, Köpenhamn och Stockholm.
Paris och en av flighterna till Frankfurt (TG920) körs med A380, den andra kör B777-300.
Stockholm trafikeras med (surprise) B747.
Köpenhamn B777-300
London A340-600
Oslo B777
Köpenhamn verkar alltså förlora sin 747 någon gång mellan februari och maj 2013.
Jag tycker det känns som att Thai kommer köra färre 747or till Europa snart, ska de säljas eller användas på andra linjer?