Sista gången med Apollo!

#13 2009-05-26, 11:17
delad
Det låter ju sjukt TS.. Ska själv åka med Apollo till Grekland nu i sommar, fan om dem fuckar upp det..
#14 2009-05-31, 17:52
crippe86
vet inte om det var apollo eller ticket som tvingade mig att betala nån hundring för att ändra namnet på min biljett som dom hade stavat fel. Helt absurt.
#15 2009-05-31, 18:15
Not_me
Tja, att ta betalt över telefon är inga konstigheter. Jag jobbar på resebyrå och tar emot betalningar hela tiden av folk som av någon anledning inte kan eller hinner betala över plusgiro eller kontant.

Däremot så verkar det ju konstigt att de inte erbjuder t.ex. en motringning, att du kan ringa upp Apollos kontor och betala där om du var orolig att den som ringde inte var den det sa det var.

Edit: @Crippe Det var en ovanligt liten summa för ett namnbyte. Flygbolagen tar självklart ut den kostnaden av resebyråerna, och den brukar vara betydligt högre än en hundralapp, så var glad att du kom så lindrigt undan.
#16 2009-05-31, 18:33
Squalo
Att ta betalt direkt är väl ganska vanligt bland just resebolag.

Dom vill väl vara säkra på att man hostar fram pengarna vid t.ex. sista minuten-resor, så att ifall folk visar sig inte vilja betala så kan dom så fort som möjligt få dom platserna utannonserade på sin hemsida igen.

Men det borde inte vara så svårt att få fram en tjänst som när dom ringer, ger dig en kod, och då kan man knappa in själv på hemsidan uppgifterna och betala direkt där om man är osäker över att läsa upp sitt kortnummer i telefon.
#17 2009-06-01, 18:46
crippe86
Ursprungligen postat av Not_me
Tja, att ta betalt över telefon är inga konstigheter. Jag jobbar på resebyrå och tar emot betalningar hela tiden av folk som av någon anledning inte kan eller hinner betala över plusgiro eller kontant.

Däremot så verkar det ju konstigt att de inte erbjuder t.ex. en motringning, att du kan ringa upp Apollos kontor och betala där om du var orolig att den som ringde inte var den det sa det var.

Edit: @Crippe Det var en ovanligt liten summa för ett namnbyte. Flygbolagen tar självklart ut den kostnaden av resebyråerna, och den brukar vara betydligt högre än en hundralapp, så var glad att du kom så lindrigt undan.

Det var ju fortfarande inte mitt fel, varför ska jag betala för deras misstag?
#18 2009-06-05, 15:40
nazipolis
Hej igen, detta är fortsättningen på apollo i ett rövskal!





Även nyss hemkommen ifrån vackra Grekland!
försökte lägga in detta i min första tråd men utan något vidare resultat, så jag startade en ny tråd.
före resan med apollo och resan med apollo kan man väll säga!

här hittar ni del ett ifall ni är intresserade
https://www.flashback.info/showthread.php?t=920429




det var strul sedan första dagen med apollo...
vi fick ingen som helst information om någonting, reseguiden kunde inte svara på några frågor vi hade och efter varenda fråga så fick jag svaret
- jag vet inte
eller
- hur skall jag kunna veta det
jag påpekade brandsäkerheten då det inte fanns varken brandsläckare eller släckutrustning överhuvudtaget.
- "finns en strömbrytare"
joo- tjena bruden, släcka strömmen varje gång man skall ut, du har inte tänkt på kyl och frys tex?
vart kan vi duscha efter att vi checkat ut. jag är kille och svettas, 34 grader och stark sol under en hel dag och sedan in i ett trångt flygplan. duscha är ett måste för mig!
- "det finns väll här någonstans"
det är eran jävla förbannade skydlighet att se till att ni har förvaring för våra väskor, plats att utföra toabesök osv.
apollobussen körde även fel och missade ett hotell, förseningar och dåligt upplägg om vartannat!
men en sak stämde, "var ute i god tid" bussen kommer 15 min tidigare eller 15 min senare efter utsatt tid. har det inte kommit någon buss efter 30 min så ring oss!

utcheckning från hotellet skulle ske klockan 12.00 - hemresan var klockan 21.00. vi hade ingenstans att ställa våra väskor, duscha eller vila under denna tiden. vi blev hänvisade till hotellets pool eller havet om vi ville "svallka" av oss lite!
dem offentliga toaletterna i receptionen hade dem byggt om till förråd för städ.
hotellet skulle vara bemannat med någon i receptionen mellan 08.00-17.00.
det var aldrig någon där, så nycklarna kunde man aldrig lägga av sig eller fråga något då det ALDRIG fanns någon där!
på väggen kunde man läsa "är vid poolen, baren eller restaurangen"
hade man tur så stod någon och tvättade bilen en bit bort på parkeringen, annars så var det svårt att hitta någon!
på hotellrummet så kunde man även finna en fin inramad lapp, stort som ett A4a. -
går något sönder så säg till, det debiteras även med en kostnad per skada!
nu var mitt rum helt okej, men dem andra i vårat sällskap hade trasiga stolar som fall sönder, vatten som droppade ifrån diskbänken som till följd blev mögelskador.

läs i apollos pärm sa dem bara, där står allt matnyttigt och bra att veta!
men den var två veckor gammal och gällde inte längre. dvs tider, utflykter bemanning, möten osv. hade ju redan varit!
fick då till svar:
- men vi byter ut den då
joo, vi åker hem imorgon så vad fan har vi för nytta utav den...


apollos berömda taxfree shop novair:
beställ smidigt och enkelt över våran internetshop, betala med kort och vi lovar att inte tabba oss igen eller tvinga på våra kunder straffakturor på 400 kr!
- kanske en bra slogan?

på förstasidan i den tjocka taxfreekatalogen kan man läsa "beställ enkelt på novair.net

något som gjordes åt hela vårat sällskap samtidigt trodde vi!
det gjordes beställningar ifrån mitt visakort i fyra personers namn, och fick senare fyra stycken kvittenser till min mejl att allt var betalt och klart!
på hemresan så ligger där förslutna påsar på dem flesta flygstolarna, och även på våra platser, allt förpackat var för sig med namn och allt på i fina stora påsar. senare på flygets sista timmar så skall dem som bokade/köppte produkter på nerresan betala på hemresan för dessa då det snabbt uppstår problem hos oss. vårat sällskap som bokade och betalade sina produkter veckor innan avresan hade plötsligt inte betalat. utav dessa fyra personerna som fått varor så finns endast två stycken registrerade. flygvärdinniorna började då sjunga i kör betala - betala - betala - betala!

även fast vi hade kvittens på samtliga parfymer, whiskey och vodkaflaskor så gällde inte kvittot.
nähä? vad fan skall jag då med kvittot till om det endå inte gäller?
efter en lång dispyt om vem som hade rätt och fel så gick vi med på att betala en tredjedel utav priset för att senare få rättat till problemet i efterhand.

utav dem varorna som var "registrerade betalda" i deras system så var vissa produkter utbytta!
varför?
- joosåklart, dem är ju slut!
då gör vi som så att vi byter ut dessa till något annat och hoppas på att den terroriserande resenären blir nöjd.

beställer jag en helt ny Toyota Raw4a ifrån asien och betalar för den i förskott, men senare får en peugeot istället så blir man besviken och det blev även jag i detta fallet!

nu väl hemma så försöker vi tillsammans med apollo lösa eventuella problem som har uppstått, men det som figurerar i apollos huvud är dessa straffpengar på 400 kr som vi nu får betala på grund utav att apollo har gjort fel.
för att vara på den säkra sidan så gick jag in genom min internetbank för att kolla mina transaktioner, då jag ser att endast hälften är registrerat som betalt!
även fast jag vet att jag betalade för hela kalaset samtidigt och har FYRA KVITTON PÅ ATT ALLT ÄR BETALT så är det något vajsing med apollos shop som strular som JAG NU SKALL FÅ STÅ FÖR!

sista ordet är inte sagt än!



sjukt?









* resan i övrigt var fantastiskt, resturanger överallt och fantastisk god mat och trevliga människor. kommer säkerligen bli en resa dit igen, men naturligtvis med ett annat resebolag!
Ni som skall till Kreta som är Greklands största ö bör besöka resturangen ASTREA som ligger högst upp på berget i platanias / Chania. ASTREA är ett måste för alla!
http://www.astrea-restaurant.gr/
#19 2009-06-05, 16:07
Savoy
Nu brukar jag inte åka charter, men det var då ett jävla gnäll.

1. Varför skulle de ställa upp med dusch åt er när ni checkat ut? Är detta vanligt? Var brukar man få duscha i så fall?

2. Varför måste ni lämna nycklarna i receptionen, är det jobbigt att bära runt på en nyckel? Alltid upplevt det som besvärligt ATT vara tvungen att lämna ifrån sig nycklarna, är ju enklast att bära på dem själv.

3. Vem handlar fortfarande "taxfree" på sådana här resor? Är ju inte skattefritt ändå nu för tiden, plus att det garanterat blir billigare att köpa varorna i grekiska affärer.

Nåja, jag ska inte lägga mig i för mycket, men om man brukar resa individuellt och läser ditt inlägg tänker man bara "Stanna hemma och ät köttbullar då".
#20 2009-06-05, 17:04
nazipolis
Ursprungligen postat av Savoy
Nu brukar jag inte åka charter, men det var då ett jävla gnäll.

1. Varför skulle de ställa upp med dusch åt er när ni checkat ut? Är detta vanligt? Var brukar man få duscha i så fall?

2. Varför måste ni lämna nycklarna i receptionen, är det jobbigt att bära runt på en nyckel? Alltid upplevt det som besvärligt ATT vara tvungen att lämna ifrån sig nycklarna, är ju enklast att bära på dem själv.

3. Vem handlar fortfarande "taxfree" på sådana här resor? Är ju inte skattefritt ändå nu för tiden, plus att det garanterat blir billigare att köpa varorna i grekiska affärer.

Nåja, jag ska inte lägga mig i för mycket, men om man brukar resa individuellt och läser ditt inlägg tänker man bara "Stanna hemma och ät köttbullar då".


1. vad tror apollo att man skall göra med alla resväskor och bagage i 9 timmar då? det är dem som är arrangörer och inte jag!
och ja, för hotellets resenärer genom olika flybolag har oftast åtsidosatt ett rum gemensamt eller på ett eller annat sätt löst bagagehanteringen och toabesöken smidigare än detta.

2. nu så handlade det inte om att lämna in nyckeln varje gång man lämnade hotellet, utan var snarare det att dem aldrig gick att få tag i om problem eller frågor skulle uppstå. och ja- jag betalar för en service som jag inte kan nyttja därmed ett överpris. vill jag nu då lämna in nyckeln om jag skall ut och vandra i bergen hela dagen så skall jag ha full rätt till detta då det endå skall vara bemannat i hotellet under dessa tider.

3. vem det som fortfarande handlar?
- joo jag skulle tippa på nästan 80% som gjorde detta på våran resa.
vissa produkter är fortfarande billigare, taxfree skall inte existera idag men det heter så fortfarande. ex 1L smirnoff 60% 99 kr, nu finns dem inte änns att köpa i Sverige vad jag vet men smirnoff 40% finns för över 200kr på systemet.


nu är det inte Svenska maten jag saknade i Grekland.
jag åt gyros, mycket lammkött, grekiskt bröd, sallad, fetaost osv. och är jättenöjd över maten, som jag även skrev i mitt inlägg!
#21 2009-06-06, 17:02
apollo är och förblir skit!
kommer aldrig att resa med dom något mera.

varför? finns någon tråd här om det.
#22 2009-06-07, 03:52
När jag läste din första tråd var jag benägen att hålla med dig om att deras agerande var dåligt.
När jag läser det får jag dock en annan uppfattning. Du verkar vara en jävligt jobbig resenär, vad förväntar du dig egentligen av en semester?
Tycker det är väldigt konstigt att du förväntar dig en dusch efter att du har checkat ut samt att det skulle vara jobbigt att bära med sig en nyckel.
Det är väl bara ställa väskorna på hotellet och åka in till Chania under de där timmarna? Stoppa ner din nyckel i fickan. Att du orkar påpeka saker om brandsäkerheten på ett hotell till en resevärdinna, herregud.

Äh, håller med om att vissa saker givetvis är dåliga av Apollo, men tycker samtidigt att du förväntar dig för mycket service av en charterresa till Kreta, det är inte något VIP Business class-paket du köpt direkt.

Tror personligen att det mest är jobbiga jävlar som får problem med Apollo. Personer som håller på och letar detaljer i rum och i utflykts- samt taxfreekataloger. Personer som är självständiga och lite enkla klarar sig fint.
#23 2009-06-07, 11:56
nazipolis
Ursprungligen postat av Exakte
När jag läste din första tråd var jag benägen att hålla med dig om att deras agerande var dåligt.
När jag läser det får jag dock en annan uppfattning. Du verkar vara en jävligt jobbig resenär, vad förväntar du dig egentligen av en semester?
Tycker det är väldigt konstigt att du förväntar dig en dusch efter att du har checkat ut samt att det skulle vara jobbigt att bära med sig en nyckel.
Det är väl bara ställa väskorna på hotellet och åka in till Chania under de där timmarna? Stoppa ner din nyckel i fickan. Att du orkar påpeka saker om brandsäkerheten på ett hotell till en resevärdinna, herregud.

Äh, håller med om att vissa saker givetvis är dåliga av Apollo, men tycker samtidigt att du förväntar dig för mycket service av en charterresa till Kreta, det är inte något VIP Business class-paket du köpt direkt.

Tror personligen att det mest är jobbiga jävlar som får problem med Apollo. Personer som håller på och letar detaljer i rum och i utflykts- samt taxfreekataloger. Personer som är självständiga och lite enkla klarar sig fint.


jag reser oftast två gånger per år på längre resor och har aldrig brytt mig om att klaga tidigare, då jag har varit nöjd!
jag betalar extra för en service jag inte kan utnyttja, då kan jag lika gärna anmärka på dem flesta felen på resan som jag var missnöjd med.

detta är första gången jag åkte med apollo och var besviken lååångt innan vi änns hade åkt pga. deras upplägg!
du handlar det inte om att lämna in sin nyckel varje gång man skall ut, som jag även skrev i inlägget ovan. saken var det att hotellet skulle vara bemannat med någon som skall stå i receptionen under dagen och då skall även möjligheten finnas att få chansen att lämna in nyckeln!

väskorna skall dem övriga resenärerna inte behöva snubbla på, jag skulle lika gärna kunna kasta ut väskorna på gatan och dem ligger lika säkert där då?

nu var det inte flygvärdinnan på flyget jag påpekade brandsäkeheten till utan reseledaren som man skulle vända sig till om man hade frågor eller synpunkter. vem skall jag annars vända mig till tror du?
#24 2009-06-25, 19:08
Sammanfogade trådarna.

/mod