Flygresor 99% Idioter?

#157 2010-08-21, 23:00
AssaNisse
Ursprungligen postat av Tjaeng
Biljettpriset är en del av produkten. Buy-on-board = man får vad man betalar för istället för att subventionera rödnäsor som sänker fyra halvbuteljer vin på entimmesflygningar.

I princip alla bolag serverar dock gratis alkohol i E+ och C på short-haul inom Europa.



Du har säkert rätt, men i dom jag bolag som jag räknat upp, dvs BA,Finnair och tex bryssel så är de numera restriktioner i samband med det. Och det handlar inte om jag nu skulle vara en rödnäsa eller inte. För mig är de en principsak, flyger man nästan varje vecka så är de en tid för avkoppling och rensa tankarna. Men de de kanske inte malaga resenärer förstår.
#158 2010-08-21, 23:23
Tjaeng
Ursprungligen postat av AssaNisse
Du har säkert rätt, men i dom jag bolag som jag räknat upp, dvs BA,Finnair och tex bryssel så är de numera restriktioner i samband med det. Och det handlar inte om jag nu skulle vara en rödnäsa eller inte. För mig är de en principsak, flyger man nästan varje vecka så är de en tid för avkoppling och rensa tankarna. Men de de kanske inte malaga resenärer förstår.


Om man flyger varje vecka så lär man ha tillräckligt mycket wit, pengar och/eller FF-status för att kunna sitta fram i planet i princip varje gång man flyger. Att majoriteten av flygresenärerna tydligen är just "malaga resenärer" (sär skrivning) bevisas av lågprisbolagens framgångar. Om man vill ha bättre service så återstår det bara att betala full fare. Simple as that.

Själv föredrar jag att dricka i loungen innan boarding. Bättre sprit, bättre utrymme, och inget konstigt lufttryck, altitud och ljud som pajar smaksinnet.

På långa flygningar är det strunt samma då man får gratis alkohol i alla kabiner (vissa har begränsningen att man i ekonomiklass bara får gratis alkohol under måltiderna iofs)
#159 2010-08-22, 00:10
h0lle
måste hålla med dig på alla punkter.. jag och polaren brukar alltid skoja om cirkusen som alltid uppstår strax efter att hjulen nuddat backen.. rätt kul att bara slappna av och sitta och titta på liven.

en gång när jag var på jobb i slovakien så var jag absolut siste man som steg på planet.. det var onumrerade platser så jag var mentalt förberedd på att få sitta jämte en fet wt-morsa med skrikiga ungar. blev ganska förvånad när enda lediga platserna fanns vid nödutgången som var dom enda platserna som har benutrymme, vissa är puckade
#160 2010-08-22, 11:43
DialM
Ursprungligen postat av Tjaeng
Om man flyger varje vecka så lär man ha tillräckligt mycket wit, pengar och/eller FF-status för att kunna sitta fram i planet i princip varje gång man flyger.


Agreed! Själv flyger jag i princip varje vecka. Flyger jag inrikes så gör jag följande för att få en plats längs fram (på längre flygningar föredrar jag nödutgångarna):

SAS: Checka in på nätet i tid och välj sittplats.

Norwegian: Betala inte för att välja plats, det finns oftast lediga platser längs fram när du checkar in via automaterna.

Malmö: Använd ditt malmökort eller ditt boardingpass och gå på speedgaten (du får inte ha checkat in bagage). Ingen vågar stå längs fram i den så du är garanterad valfri plats på planet.
#161 2010-08-22, 11:52
Tjaeng
Ursprungligen postat av DialM


SAS: Checka in på nätet i tid och välj sittplats.



Om man har Eurobonus Guld så kan man ju t.om välja sin plats på kortflygningar när man bokar biljetten.

På långflygningar brukar första raden i både Economy Extra och Economy vara blockat vid check-in och reserverad för op-ups av EBG.
#162 2010-08-22, 12:09
DialM
Ursprungligen postat av Tjaeng
Om man har Eurobonus Guld så kan man ju t.om välja sin plats på kortflygningar när man bokar biljetten.

På långflygningar brukar första raden i både Economy Extra och Economy vara blockat vid check-in och reserverad för op-ups av EBG.


Kom att tänka på när jag flög till USA sist med sas så valde jag sittplats när jag bokade...
#163 2010-08-22, 12:37
Tjaeng
Ursprungligen postat av DialM
Kom att tänka på när jag flög till USA sist med sas så valde jag sittplats när jag bokade...


Man kan välja sittplats på SAS i alla bokningsklasser vid bokning när det gäller longhaul. Inrikes/inom Norden/inom Europa funkar sittplatsbokningen bara för EB Guld.
#164 2010-08-22, 13:25
Quorthon
Stör mig mest på alla idioter som ska slåss för att komma först till toalettkön när man kommit upp i luften. När man precis har somnat blir man väckt av nån idiot som inte hade vett att gå på toaletten innan.
#165 2010-08-22, 14:32
amengiv1
En anledning till att gå ombord tidigt kan vara att man vill få plats med sitt handbagage i förvaringsutrymmet. Hände mig en gång, fick proppa in det ca 10 meter längre bak i flygplanet vilket gjorde att jag fick vänta tills vartenda hetsmongo kommit av planet innan jag kunde nå min väska. Pallade inte ha den under sätet framför och sitta i skräddare hela vägen...
#166 2010-08-22, 16:49
Urgrund
Ursprungligen postat av wbronson
Fler än jag som stör sig på hur folk i allmänhet beter sig vid av och påstigning? Några punkter som jag finner störande.
security check – se till att ha ordning på er skit. Men jag har överseende eftersom många är ovana flygare skulle jag tro.
Bording – Nu börjar det roliga. Varför envisas folk med att stå i kö? Innan de ens öppnat?. Folket måste i vissa fall kliva av planet innan vi kan kliva på. Alla kommer få plats? Vad är dealen. Kan ni inte lugna er.
Landning. Innan planet ens stannat ska folk upp och trängas, plocka väskor och skit. Sedan står de packade som sillar och väntar i gången. Fattar ni inte att vi inte kan kliva av innan de öppnat dörrarna? När ni väl klivit av måste (flesta har incheckat bagage) ni ändå vänta på bagaget.
Bagaget – Varför? Varför måste dessa idioter ställa sig och trängas längst fram vid rullbandet. ALLA har svårt att se sina väskor och när man väl får syn på dem måste man tränga sig fram bland idioter för att få tag på den. Om de bara hade stått två steg ifrån. Funderar på att ta mitt liv innan hemresan. Står inte ut att se detta mänskliga lidande.


När jag flyger inrikes så stämmer det där ganska väl. Fast det brukar inte vara problem vid incheckningen och så, med undantag för att en eller två personer kanske inte dyker upp. Men odrägligheten på planet vissa gånger är fan katastrofal.

Alltid någon som sitter bakom en med en snorunge som sparkar på sätet och barn som gråter och gnyr. Så jag brukar säga till ungarna som sitter bakom mig att vara tysta och sluta sparka på sätet och brukar få invändningar från morsan eller farsan att: "ungar måste få vara ungar"
#167 2010-08-22, 16:53
Ursprungligen postat av Tjaeng
Om man flyger varje vecka så lär man ha tillräckligt mycket wit, pengar och/eller FF-status för att kunna sitta fram i planet i princip varje gång man flyger. Att majoriteten av flygresenärerna tydligen är just "malaga resenärer" (sär skrivning) bevisas av lågprisbolagens framgångar. Om man vill ha bättre service så återstår det bara att betala full fare. Simple as that.

Själv föredrar jag att dricka i loungen innan boarding. Bättre sprit, bättre utrymme, och inget konstigt lufttryck, altitud och ljud som pajar smaksinnet.

På långa flygningar är det strunt samma då man får gratis alkohol i alla kabiner (vissa har begränsningen att man i ekonomiklass bara får gratis alkohol under måltiderna iofs)

Supa innan/på flighten visar väl på att man är just en "Malaga resenär"? Tänk bara sällskapsresan!

Idioter på flyget tycker jag personligen är de som inte kan hålla sej från spriten, den lilla stund vi tvingas sitta tätt som makrillar. Ta en kaffe nästa gång, ger betydligt bättre samkväm med stolsgrannarna än ett spritstinkande wt i alla fall.
#168 2010-08-22, 19:04
Tjaeng
Ursprungligen postat av mUr9
Supa innan/på flighten visar väl på att man är just en "Malaga resenär"? Tänk bara sällskapsresan!


Ja, för det är ju verkligen 20-årig maltwhisky och Vintagechampagne som de dricker i den filmen?

Ursprungligen postat av mUr9

Idioter på flyget tycker jag personligen är de som inte kan hålla sej från spriten, den lilla stund vi tvingas sitta tätt som makrillar. Ta en kaffe nästa gång, ger betydligt bättre samkväm med stolsgrannarna än ett spritstinkande wt i alla fall.


Ja, för champagne innan liftoff är så jävla WT.

För övrigt så brukar man inte ens ha en "stolsgranne" eller "sitta tätt som makrillar" om man flyger business class inom europa, vilket var åsyftat då jag nämnde lounger, nå? I princip alla bolag som inte har dedikerad C-klass-seating i kabinen blockar av mittensätet på plan med 3+3-konfig.