Frågan är väll från var du vill ha det men om man säger att man kommit så långt att man taxar ut och står intill banan kan det kortfattat låta såhär på tornfrekvensen.
Pilot: Tower, Lufthansa six-Hotel-victor, approching holding point runway one-niner right, fully ready.
Flygledare: Lufthansa 6HV vind 2-0-0 degrees 1-0 knots runway 19R, cleared for take off.
P: Lufthansa 6HV, Runway 19R, cleared for take off.
F: Lufthansa 6HV, contact stockholm control one-two-four decimal one.
P: Lufthansa 6HV, contacting stockholm 124,1
Sen är både piloter och flygledare människor som gillar att prata så det slinker in både oren fraseologi, hälsingar och små kommentarer här och där för att göra saker roligare eller snabbare. Vissa saker tummar man dock aldrig på.
Tilläggas kanske ska att av nån anledning läser nästan alltid tyska piloter deras callsign (dvs Lufthansa 6HV i exemplet) först, medan resten av världen läser det sist på tillbakaläsningar.