Ursprungligen postat av lusselusse
Damen bakom disken som skulle försöka hitta våra biljetter fann dom inte. Efter en halvtimme så undrar vi var dom är och varför inget händer. Då dyker dom plötsligt upp säger hon, men då säger hon att det är försent att vi ens försöker ställa oss i kön till bagage check-in. Vi samlar oss till ett kort krismöte och frågar sedan en annan dam bakom samma disk om varför dom inte hittade våra biljetter. Hon hittar dom på en gång och menar att "dom fanns ju här hela tiden, jag ser inget fel på dom" och hänvisar oss till en gubbe vid incheckningsautomaterna. Gubben där hänvisar oss till informationen, som hänvisar oss till damen vid disken, som hänvisar oss till TravelPartner.. osv osv.
Du måste ju försöka reda ut vem som är ansvarig.
Pratade ni med SpanAir på flygplatsen eller pratade ni bara med SAS?
Var ni vid SAS incheckningsautomater eller vid SpanAirs?
SAS borde bara vara ansvariga om ni faktiskt bokat via SAS.
Jag ska inte vara ännu ett irritationsmoment men det är ju lite för tajt att vara på flygplatsen en och en halv timma innan flyget går (en timma innan boarding) om du reser med åtta familjemedlemmar, det är ju som att be om att missa flyget.
Jag kan bara se SpanAir ge er nya flygbiljetter om ni verkligen var vid deras kassadiskar och pratade med deras personal. Om du endast har pratat med SAS så kanske de kan erbjuda er rabatterade priser för åtta nya flygbiljetter.
Se till att lös det hela så snabbt som möjligt och kom iväg eftersom du antagligen redan betalt hotell och hemresa vilket går till spillo.