Dom slarvade bort våran semester

#25 2011-07-04, 22:12
x.xx.
Kan bara säga så att om du bokar gen om vissa internetresebyråer, eller vanlgia för den delen också. Har vart med om att folk har blivit nekade omborstigning för att resebyrån säger till bolaget att du ska ha en pappersbiljett, mens du inte har det. Eller att du får med dig si och så mycket bagage, utan att det beställer det. Så det jag rekomenderar är att man beställer genom flygbolaget direkt. Då är det mindre chans för krångel.
#26 2011-07-05, 00:25
Bjurra
Ursprungligen postat av x.xx.
Så det jag rekomenderar är att man beställer genom flygbolaget direkt. Då är det mindre chans för krångel.


Håller med.

Otroligt att Travelpartner säger att ni skulle varit på ARN 2,5 timmar före avgång när ni ska flyga inom EU. Helt oacceptabelt.
#27 2011-07-05, 06:08
Lotrug
det är nått som inte stämmer här..
#28 2011-07-06, 09:29
lusselusse
Så vad göra nu? Ingen idé att bråka med SAS då dom aldrig kommer erkänna att dom gjorde fel.

- Jag har skrivit in historien till FairShopping, hoppas att det leder till något.

- Har luskat fram numret till Allmänna reklamationsnämnden och ska kontakta dom när det nu går att ringa då dom hela tiden "är på sammanträde".

- Skickade in en snyfthistoria till Aftonbladet och ringde dem också. Dom lät halvt intresserade, men när det blir nyhetstorka så.. Får SAS dålig press är det värt.

Vad mer kan man göra, vilka mer kan man höra av sig till? Oavsett om vi aldrig ser röken av pengarna igen så vill jag iaf. känna att jag har gjort allt i min makt innan jag lägger mig.
#29 2011-07-06, 11:04
lusselusse
Har nu ringt till konsumentrådgivaren i min kommun, och han tyckte att jag skulle skriva ett långt och utförligt brev till SAS och kräva att dom hittade en lösning. Om dom svarar nej (eller inte svarar alls) så ska jag gå vidare till Allmänna reklamationsnämnden och göra en anmälan.. Mycket jobb väntar helt enkelt.
#30 2011-07-06, 11:06
x.xx.
Självklart är steg 1 att kontakta sas, gärna med brev. Då får sas en chans att ordna upp sig, och det ser bättre ut om du sen kontaktar ARN eller aftonbladet.
#31 2011-07-06, 12:46
lusselusse
Har nu fått svar från FairShopping som ska försöka hjälpa oss direkt med SAS. Hoppas det leder till något..
#32 2011-07-06, 20:50
alfax
Jag tror SAS löser detta. Ni får säkert åtminstone nya resor utan kostnad.
Ha is i magen och invänta svaret från dem när du svarat på deras mail.

Det sista de vill ha är dålig publicitet.

Glöm inte uppdatera, jag vill veta resultatet av detta.
#33 2011-07-06, 21:01
lusselusse
Fick svar från SAS som direkt började med en ursäkt. Sen ville dom ha diverse bokningsnummer och biljettnummer osv samt kopior på biljetten. Fixade detta och dom skulle återkomma imorgon tidigast. Skönt att det händer något!
#34 2011-07-06, 22:03
Mula
Ursprungligen postat av lusselusse
Fick svar från SAS som direkt började med en ursäkt. Sen ville dom ha diverse bokningsnummer och biljettnummer osv samt kopior på biljetten. Fixade detta och dom skulle återkomma imorgon tidigast. Skönt att det händer något!


det är när sådant här händer som man inser fördelarna att åka med fullservicebolag och inte med snikbolag typ Ryanair mfl.
#35 2011-07-12, 19:44
alfax
Uppdatering tack!
#36 2011-07-12, 20:39
Grimmjow
Ursprungligen postat av alfax
Uppdatering tack!


+1