Flygbolag du undviker - trots att du inte har rest med dom

#73 2011-12-04, 18:09
Facade
Ni som vill hoppa fallskärm från ett plan osv.
Ni vet väl att procentuellt är det fler som överlever flygplan som slår i marken än bilkrockar?
Ja självklart visste ni det, annars hade ni inte gjort så dumma uttalanden.

Suck ...

Ryan Air har otroligt bra säkerhet, när vet du om senast dom slog i marken med ett plan? Om du jämför med exempelvis, SAS.
#74 2011-12-05, 03:23
LeonHind
Ursprungligen postat av Facade
Ni som vill hoppa fallskärm från ett plan osv.
Ni vet väl att procentuellt är det fler som överlever flygplan som slår i marken än bilkrockar?
Ja självklart visste ni det, annars hade ni inte gjort så dumma uttalanden.

Suck ...

Du vet väl att procentuellt är det fler som dör i svält varje år en i bilolyckor.
Ja självklart visste du det, annars hade du inte gjort så dumt uttalande.

Suck ...

P.S. Jag har inte påstått att t.ex. Ryan Air har sämre säkerhet en något annat bolag även om det är av stort intresse.
#75 2011-12-05, 14:42
Suomi89
Ursprungligen postat av Lacerda
China air flög jag med till Thailand, Arlanda-Peking-Bangkok. Servicen var väldigt bra, gratis starköl de första 3 timmarna. Söta och trevliga kinesvärdinnor, bra mat och man hade tillgång till att se cirka 20 olika filmer och en variation av spel. Biljetten kostade mig 6.000 kr tur och retur (bokade den 4 månader innan resan).

Mina bidrag är Aeroflot på grund av all negativ kritik dom har fått från mina vänner som har rest med dom, fattig standard på allt och usel service. Sedan skulle jag på grund av sunt förnuft, aldrig flyga med Emirates, Etihad eller andra muslimska bolag.

Jag har endast positiva erfarenheter av Aeroflot. Är självklart billigt, men även maten och servicen brukar vara alldeles utmärkt om man som utlänning talar lite ryska.
Dock är standarden på flygplanen inte den bästa och rent statistiskt är det väl några gånger större chans att vara med i en flygolycka om man flyger med dem än med ett västerländskt flygbolag.

Men så länge man är snål och inte överdrivet rädd för att få ont i ryggen eller dö i en flygolycka så är det kanon.
#76 2012-08-01, 19:39
J.R.
Ryanair, utan egentlig anledning fram till nu. Nu finns en bra anledning dvs. incidenten då bolaget medvetet använder ett krockskadat flygplan istället för att kontrollera skadorna och byta plan.
Hur fan tänker dom?
#77 2012-08-02, 11:06
Powerless1
Ursprungligen postat av J.R.
Ryanair, utan egentlig anledning fram till nu. Nu finns en bra anledning dvs. incidenten då bolaget medvetet använder ett krockskadat flygplan istället för att kontrollera skadorna och byta plan.
Hur fan tänker dom?
Då förmodar jag att du ändå mera undviker SAS. Efter att ha landat på fel flygplats (Linköping) utan kontakt med dess flygledning inser de sitt misstag och beslutar sig för att starta igen - utan att prata med flygledningen ens då. Här brydde man sig alltså varken om att kontrollera vad som gick fel, undersöka om det var möjligt att starta från flygplatsen eller att ta reda på annan trafik i området (tex under inflygning).
#78 2012-08-02, 11:08
Carl Serung
Ursprungligen postat av Powerless1
Då förmodar jag att du ändå mera undviker SAS. Efter att ha landat på fel flygplats (Linköping) utan kontakt med dess flygledning inser de sitt misstag och beslutar sig för att starta igen - utan att prata med flygledningen ens då. Här brydde man sig alltså varken om att kontrollera vad som gick fel, undersöka om det var möjligt att starta från flygplatsen eller att ta reda på annan trafik i området (tex under inflygning).


Ursprungligen postat av J.R.
Ryanair, utan egentlig anledning fram till nu. Nu finns en bra anledning dvs. incidenten då bolaget medvetet använder ett krockskadat flygplan istället för att kontrollera skadorna och byta plan.
Hur fan tänker dom?

Precis!
SAS känns ju som ett tryggt exempel:
Krasher:
27 December 1991; SAS MD81; Stockholm
8 October 2001; SAS MD87; Milan Italy
9 September 2007; SAS DASH 8; Aalborg, Denmark
12 September 2007; SAS DASH 8; Vilnius, Lithuania
27 October 2007; SAS DASH 8, Copenhagen, Denmark
20 August 2008; Spanair MD82; Madrid, Spain
#79 2012-08-02, 11:09
Carl Serung
Ursprungligen postat av Suomi89
Jag har endast positiva erfarenheter av Aeroflot. Är självklart billigt, men även maten och servicen brukar vara alldeles utmärkt om man som utlänning talar lite ryska.
Dock är standarden på flygplanen inte den bästa och rent statistiskt är det väl några gånger större chans att vara med i en flygolycka om man flyger med dem än med ett västerländskt flygbolag.

Men så länge man är snål och inte överdrivet rädd för att få ont i ryggen eller dö i en flygolycka så är det kanon.

Inte bra standard säger du??

Har du tex åkt New York - Moskva i första klass??

Helt otrolig service och flådigt!
#80 2012-08-02, 18:06
SilentVictory
Ursprungligen postat av Carl Serung
Precis!
SAS känns ju som ett tryggt exempel:
Krasher:
27 December 1991; SAS MD81; Stockholm
8 October 2001; SAS MD87; Milan Italy
9 September 2007; SAS DASH 8; Aalborg, Denmark
12 September 2007; SAS DASH 8; Vilnius, Lithuania
27 October 2007; SAS DASH 8, Copenhagen, Denmark
20 August 2008; Spanair MD82; Madrid, Spain

Fast man kan ju då ställa sig frågan... Går det verkligen att skylla någon av dessa olyckor på SAS?
Möjligtvis Gottröra då genom bristen på kunskap om klar is.

Dash kärrorna var inga kraschar, så de kan du ta bort.
Madrid olyckan var inget flygplan från SAS, utan från Spanair som var en del av SAS-gruppen, så den kan du också stryka.

Linate var knappast SAS fel, så den kan du stryka också.

Därav får du endast EN olycka som till viss del går att skylla på SAS, och det var då Gottröra, där ingen dog.
#81 2012-08-02, 18:18
Johan.Bergstrand
Hur många har dött i olyckor med Ryanair?
Hur många olyckor har kunnat skyllas på Ryanair?
Har Ryanair många gamla flygplan?
#82 2012-08-02, 18:20
ganglere2
Tänkte också jag genast på Ryan Air.
#83 2012-08-03, 11:11
sven33
Ursprungligen postat av J.R.
Ryanair, utan egentlig anledning fram till nu. Nu finns en bra anledning dvs. incidenten då bolaget medvetet använder ett krockskadat flygplan istället för att kontrollera skadorna och byta plan.
Hur fan tänker dom?


Vilken incident tänker du på nu? Hittar inget i några databaser om den vilket får mig att misstänka att du fått informationen från en missledande artikel i Aftonbladet eller liknande. Ungefär som när de skrev "RYAN AIR LAGADE FLYGPLANET MED TEJP!FICK NÖDLANDA" trots att det A, inte var Ryan som stod för reparationen och B, att laga rutor med denna specialtejp är en accepterad och välanvänd metod. Samt C, planet gick ner för säkerhets skull och passagerarnas säkerhet var aldrig i fara.

Att klaga på Ryan Air är bland svenskarna lika frekvent och patetiskt som när det klagas på att det är för mycket reklam på TV. Ni får vad ni betalar för!

Och vad de gäller Ryan Air så är de statistiskt sätt ett av de säkraste flygbolagen i världen.
#84 2012-08-03, 17:29
SilentVictory
Ursprungligen postat av sven33
Vilken incident tänker du på nu? Hittar inget i några databaser om den vilket får mig att misstänka att du fått informationen från en missledande artikel i Aftonbladet eller liknande. Ungefär som när de skrev "RYAN AIR LAGADE FLYGPLANET MED TEJP!FICK NÖDLANDA" trots att det A, inte var Ryan som stod för reparationen och B, att laga rutor med denna specialtejp är en accepterad och välanvänd metod. Samt C, planet gick ner för säkerhets skull och passagerarnas säkerhet var aldrig i fara.

Att klaga på Ryan Air är bland svenskarna lika frekvent och patetiskt som när det klagas på att det är för mycket reklam på TV. Ni får vad ni betalar för!

Och vad de gäller Ryan Air så är de statistiskt sätt ett av de säkraste flygbolagen i världen.

http://avherald.com/h?article=45363621&opt=0 finns även bilder på skadorna.