Ursprungligen postat av Powerless1
Då förmodar jag att du ändå mera undviker SAS. Efter att ha landat på fel flygplats (Linköping) utan kontakt med dess flygledning inser de sitt misstag och beslutar sig för att starta igen - utan att prata med flygledningen ens då. Här brydde man sig alltså varken om att kontrollera vad som gick fel, undersöka om det var möjligt att starta från flygplatsen eller att ta reda på annan trafik i området (tex under inflygning).
Ursprungligen postat av J.R.
Ryanair, utan egentlig anledning fram till nu. Nu finns en bra anledning dvs. incidenten då bolaget medvetet använder ett krockskadat flygplan istället för att kontrollera skadorna och byta plan.
Hur fan tänker dom?
Precis!
SAS känns ju som ett tryggt exempel:
Krasher:
27 December 1991; SAS MD81; Stockholm
8 October 2001; SAS MD87; Milan Italy
9 September 2007; SAS DASH 8; Aalborg, Denmark
12 September 2007; SAS DASH 8; Vilnius, Lithuania
27 October 2007; SAS DASH 8, Copenhagen, Denmark
20 August 2008; Spanair MD82; Madrid, Spain