Flygplansmodell - bäst/sämst?

#97 2017-05-17, 21:37
A330-340 tycker jag är bäst då de är tystare än motsvarande Boeing, är det 777? Flög med båda då jag bytte i Abu Dhabi på väg österut för ett par år sen. Först A330 och sen Boeing och det var stor skillnad. satt långt bak båda flighterna så satt ungefär lika där. Boeings aircon-anläggning sitter tydligen där bak och förde ett himla väsen bara det.

Tycker även A320 är tystare och smidigare än 737 som känns gammal i jämförelse. Men det är min åsikt.
#98 2017-07-07, 14:18
Otto48
Personligen anser jag 737 vara en bland de trängsta planen i sidled. Gången är också smal.
Har man sedan tryckt in många säten med tygklädsel så sitter man trångt och känner mycket ojämnheter genom den utnötta tunna stoppningen.

De 2 bakersta raderna har dessutom smalare säten då flygplanskroppen börjar smalna av.
Sista raden brukar ha säten som inte går att fälla.

Långresa känns bra mycket längre i det planet. Har inte upplevt att airbus har ngt så trångt plan. Bredare säten och mittgång i airbus småplan. När jag bokar charter väljer jag helst bort 737 om möjligt.
737 är väl byggd för 5 säten i bredd som man utökat till 6 senare----trångt.

Annars är ju Boeings plan 767,777 behagliga att flyga med och inte så mycket folk vid av och påstigning som 747.
#99 2017-07-07, 18:28
Folkpiss
Airbus A380 anser jag vara bäst p.g.a. den låga ljudnivån och att man sitter bra på övre däck i 2-4-2. Boeing 787 är bra om man flyger med Norwegian och väljer Premium med 2-3-2.