Hitta diskussioner med liknande innehåll

Ryanair - den stora tråden /mod

#121 2006-11-11, 19:00
EBIT
Man får vad man betalar för.... ni kan ju inte räkna med att få full service, mycket packning, etc när ni betalar några hundralappar för en resa.

Om det är så viktigt med packning, service får ni väl boka en fullprisbiljett med SAS, BA KLM eller något annat bolag.
#122 2006-11-11, 19:13
Bjurra
Ursprungligen postat av EBIT
Man får vad man betalar för.... ni kan ju inte räkna med att få full service, mycket packning, etc när ni betalar några hundralappar för en resa.

Om det är så viktigt med packning, service får ni väl boka en fullprisbiljett med SAS, BA KLM eller något annat bolag.


För mig är det inte viktigt med service och packnng, i så fall hade jag inte flugit med dem. Däremot är det viktigt för mig att bojkotta ett bolag som medvetet lurar sina kunder.
#123 2006-11-11, 20:07
luudvig
Ursprungligen postat av Bjurra
Flög med Ryan idag. Hade 20 kg incheckat bagage och fick en straffavgift på 400 kr eftersom den nya gränsen är 15 kg. Påpekade för personalen på Skavsta att det stod 20kg på sajten när jag angav att jag skulle checka in en väska. De sa då att reglerna ändrats den 1a november. Saken är dock att jag köpte min biljett den 6e november. På Ryans egna hemsida stod då fortfarande 20kg!

Nu är måttet rågat! Jag ska aldrig aldrig mer flyga med de där bedragarna. Värre skitbolag får man leta efter i Västeuropa. :angry:


Haha 15 kg?!
Roligt for oss som ska flyga hem med Ryanair ifran Stansted 9 decemer efter 3 manaders besok har. Vi kommer ju inte ha en liiten overskridelse pa saker.
Kul skitbolag.
#124 2006-11-11, 20:36
EBIT
Ursprungligen postat av luudvig
Haha 15 kg?!
Roligt for oss som ska flyga hem med Ryanair ifran Stansted 9 decemer efter 3 manaders besok har. Vi kommer ju inte ha en liiten overskridelse pa saker.
Kul skitbolag.


Återigen...du får vad du betalar för! Man kan inte förvänta sig att Ryan Air ska transportera en person mellan Sverige och England samt packning för en tremånadersperiod till en biljettkostnad kring 500 kronor.

Det är ett lågprisbolag endast säljer transport mellan två platser... inget mer.
#125 2006-11-11, 21:56
Bjurra
Ursprungligen postat av EBIT
Återigen...du får vad du betalar för! Man kan inte förvänta sig att Ryan Air ska transportera en person mellan Sverige och England samt packning för en tremånadersperiod till en biljettkostnad kring 500 kronor.

Det är ett lågprisbolag endast säljer transport mellan två platser... inget mer.


Köpte precis en resa Heathrow - Arlanda med SAS för 650kr.

Slipper Stanstead. (sparar in 160 kr på transfern)

Slipper Skavsta. (sparar in 50 kr på transfern)

Slipper sitta med knäna vid hakan.

Kan betala med Amex. (därmed har jag automatiskt reseförsäkring)

Slipper extraavgift för bagage.

Kan ta med mig 20 kg (kanske lite mer eftersom SAS är hyfsat flexibla) istället för 15kg.

Får eurobonuspoäng.

Slipper sponsra ett gäng lurendrejare.
#126 2006-11-11, 21:57
ZoltiR
[QUOTE=meaner]tänkte mest på om man ville köpa med sig nån sprit. QUOTE]

Tänk dock på att om du köper spriten efter du gått igenom säkerhetskontrollen på flyget så räknas den inte som "farlig", du kan därför ta med ett par flaskor. Nackdelen är väl kanske att det kan vara dyrare på flygplatsen än på någon stormarknad.
#127 2006-11-11, 22:22
EBIT
Ursprungligen postat av Bjurra
Köpte precis en resa Heathrow - Arlanda med SAS för 650kr.

Slipper Stanstead. (sparar in 160 kr på transfern)

Slipper Skavsta. (sparar in 50 kr på transfern)

Slipper sitta med knäna vid hakan.

Kan betala med Amex. (därmed har jag automatiskt reseförsäkring)

Slipper extraavgift för bagage.

Kan ta med mig 20 kg (kanske lite mer eftersom SAS är hyfsat flexibla) istället för 15kg.

Får eurobonuspoäng.

Slipper sponsra ett gäng lurendrejare.


Låter ju som en bra deal!
#128 2006-11-11, 22:56
Kupsan
Ursprungligen postat av Bjurra
. Däremot är det viktigt för mig att bojkotta ett bolag som medvetet lurar sina kunder.


Är du helt jävla dum?
Utgår du från att Ryanair lurar sina kunder?! Är det deras inkomstkälla att lura av sina egna kunder på pengar??
Så många är så himla trångsynta och tror att det NÄST STÖRSTA flybolaget i Europa inkomster kommer från att lura, kuppa och bedra sina kunder. Varför ökar då passagerartillväxten så enormt år efter år?? Har ni tänkt på det?

Biljetten inkluderar en flygresa + 10kg handbagage, om du vill ha något annat till så får du betala för det. Så enkelt är det..
Att checka in 15kg bagage kostar 40:-, blir 80kr T&R, varför sån hysteri kring det?

Det som "imponerar" på mig är att Ryanair har hittat nya inkomstkällor än bara att flyga från a till b, t.ex hyra bilar via Hertz och hotellövernattningar gjorda via deras hemsida tjänar dom massvis på.
När dom ger ut biljetter gratis så får dom massor av reklam m.m

Det är alltid sån häxjakt på Ryanair att leta efter fel. T.ex att man inte får tillbaka pengarna om det blir nåt fel med flighten m.m., läs här: http://www.ryanair.com/site/SE/notices.php?notice=gops&code=061110-c...

Dom passagerartillväxten ökar enormt och dom tjänar massor, det har dom gjort nonstop sen -91.
Fakta är att dom har den modernaste flygflottan och har ALDRIG haft ett enda dödsfall under sin 21-åriga historia. Sen att dom är punktligast gör inte saken värre...

Läs och lär lite: http://www.aftonbladet.se/vss/resor/story/0,2789,872547,00.html
#129 2006-11-12, 01:14
Rubbe
Ursprungligen postat av Kupsan
Är du helt jävla dum?
Utgår du från att Ryanair lurar sina kunder?! Är det deras inkomstkälla att lura av sina egna kunder på pengar??


Avgör själv:

Mina föräldrar skulle åka till Liverpool och fann att man kunde åka dit med Ryanair via Dublin. De gick in och kollade att det fanns plan som matchade och till bra priser. Planet till Dublin var ganska rejält försenat och de frågade en flygvärdinna om hon kunde ringa bort till incheckningen och förklara att det var flygbolagets fel att de var något sena. "Nej, det är ingen fara", sa hon. "Ni hinner med ert plan ändå". När de kommer till Dublin blir de visade åt fel håll av Ryanairs personal. Till sist finner de incheckningen ändå men får då veta att de är för sent ute. Man ska vara där 40 minuter innan avresa. De har inget bagage att checka in utan enbart sig själva s a s. Dessutom är det 36 minuter till avgång, alltså är de 4 minuter sent ute. Men nej, hos Ryanair köps inga förklaringar om att det var deras plan som var sent etc. Bara att köpa ny biljett. 800 spänn per skalle för den biljetten och dessutom får de åka till Manchester istället för Liverpool om de vill slippa sova över i Dublin.

Ryanair är ett uselt skitbolag som enbart går runt för att folk är beredda att ta risker för att resa billigt. Personligen skulle jag aldrig resa med nån som föraktar sina kunder.
#130 2006-11-12, 02:04
relativ
Ursprungligen postat av Bjurra
Flög med Ryan idag. Hade 20 kg incheckat bagage och fick en straffavgift på 400 kr eftersom den nya gränsen är 15 kg. Påpekade för personalen på Skavsta att det stod 20kg på sajten när jag angav att jag skulle checka in en väska. De sa då att reglerna ändrats den 1a november. Saken är dock att jag köpte min biljett den 6e november. På Ryans egna hemsida stod då fortfarande 20kg!


Det betvivlar jag starkt. Jag bokade för 3 veckor sen och redan då stod det om den nya gränsen. Att du läser slarvigt är knappast deras fel.
#131 2006-11-12, 03:05
Kupsan
Ursprungligen postat av Rubbe
Avgör själv:

Mina föräldrar skulle åka till Liverpool och fann att man kunde åka dit med Ryanair via Dublin. De gick in och kollade att det fanns plan som matchade och till bra priser. Planet till Dublin var ganska rejält försenat och de frågade en flygvärdinna om hon kunde ringa bort till incheckningen och förklara att det var flygbolagets fel att de var något sena. "Nej, det är ingen fara", sa hon. "Ni hinner med ert plan ändå". När de kommer till Dublin blir de visade åt fel håll av Ryanairs personal. Till sist finner de incheckningen ändå men får då veta att de är för sent ute. Man ska vara där 40 minuter innan avresa. De har inget bagage att checka in utan enbart sig själva s a s. Dessutom är det 36 minuter till avgång, alltså är de 4 minuter sent ute. Men nej, hos Ryanair köps inga förklaringar om att det var deras plan som var sent etc. Bara att köpa ny biljett. 800 spänn per skalle för den biljetten och dessutom får de åka till Manchester istället för Liverpool om de vill slippa sova över i Dublin.

Ryanair är ett uselt skitbolag som enbart går runt för att folk är beredda att ta risker för att resa billigt. Personligen skulle jag aldrig resa med nån som föraktar sina kunder.


Det är fortfarande så att Ryanairs inkomster inte består av att lura kunder, eller hur? Eller utsattes dina päron av en stor komplott för att dom skulle tjäna 1600?

Risker , Ryanair har aldrig haft någon olycka med personskada och dom är mest punktliga så jag förstår inte exakt vilka hemska risker man tar med att resa med detta onda bolag...

Angående "dom vara bara 4 minuter sena till incheckningen" så får jag flashbacks från den där serien som gick på femman som följde ett flygbolag på en flygplats. Spelar roll om det var 20, 10 eller 5 minuter sena. 40 minuter innan sen är det stopp. Gäller alla flygbolag att man inte kan checka in efter incheckningen har stängt.
Sen skulle det varit bra om dina föräldrar skulle använt CheckŽnŽGo så skulle dom faktist hunnit med flighten till Liverpool.

Kan du utveckla det att man föraktar sina kunder, har lite svårt att förstå om man jämför med andra bolag men kanske bara inte förstår hur du menar..

Baserar du ditt utalande "Det är ett uselt skitbolag" p.g.a att en person antagligen sa fel väg till incheckningen?
#132 2006-11-12, 06:11
Ursprungligen postat av Rubbe
Avgör själv:

Mina föräldrar skulle åka till Liverpool och fann att man kunde åka dit med Ryanair via Dublin. De gick in och kollade att det fanns plan som matchade och till bra priser. Planet till Dublin var ganska rejält försenat och de frågade en flygvärdinna om hon kunde ringa bort till incheckningen och förklara att det var flygbolagets fel att de var något sena. "Nej, det är ingen fara", sa hon. "Ni hinner med ert plan ändå". När de kommer till Dublin blir de visade åt fel håll av Ryanairs personal. Till sist finner de incheckningen ändå men får då veta att de är för sent ute. Man ska vara där 40 minuter innan avresa. De har inget bagage att checka in utan enbart sig själva s a s. Dessutom är det 36 minuter till avgång, alltså är de 4 minuter sent ute. Men nej, hos Ryanair köps inga förklaringar om att det var deras plan som var sent etc. Bara att köpa ny biljett. 800 spänn per skalle för den biljetten och dessutom får de åka till Manchester istället för Liverpool om de vill slippa sova över i Dublin.

Ryanair är ett uselt skitbolag som enbart går runt för att folk är beredda att ta risker för att resa billigt. Personligen skulle jag aldrig resa med nån som föraktar sina kunder.


Det framgår tydligt på Ryanairs hemsida att de inte har något ansvar för anslutande flyg utan att de bara transorterar passagerare från en plats till en annan.

Det finns en hel del att kritiserar hos Ryanair, vilket gör att jag ofta väljer bort dem. Har man däremot valt dem så är det bara patetiskt att klaga över de villkor som är kända från början. Jag ska själv åka med dem till Paris om två veckor eftersom priset är 1100 billigare än det hade blivit med Air France. För mig ska skillnaden vara ung 800 eller mer för att jag ska stå ut med Ryanair. Jag kommer garanterat inte att gnälla här på deras dåliga service eftersom jag vet vad jag får.

Dina föräldrar får lära sig läsa till nästa gång.