Ursprungligen postat av latexxxss
Usel personalpolitik gör att säkerheter blir sämre. Dom är stressade, får inte tanka tillräckligt med bränsle som resulterat i flera nödlandningar... Det är ju inte säkerhet för fem öre. Att dom dessutom arbetar på villkor som liknar provision och inte fasta löner, tyder ju bara på vilket skitbolag dom arbetar för.
Ja, du går också på det där ja.
Ett flygplan med bristande säkerhet får INTE flyga i Europa, det genomförs kontroller, och incidenter granskas, olyckor utreds och då kollas det på allt ifrån flygtid/hälsa m.m hos piloter och flygplan och mekaniker.
Du kan inte fuska med bränsle och tro att ingen kommer se dig eller komma undan med det.
Det går bara inte till så som media beskriver.
Att de rapporterade "low fuel" berodde på att de var tvungna att ligga i holding i väntan på bättre väder och att flygplatsen skulle ta hand om kapaciteten.
Det blev sedan omdirigerade till en annan flygplats efter att ha bränt bränsle i holding. När man går över på (30 minuters reserven, kan även vara tidigare) så SKA man rapportera "low fuel". Och således få gå in och landa direkt.
Detta är inget som endast Ryanair råkar ut för, alla bolag har gjort det, och gör fortfarande.
Men får du läsa om det i media? Nej - media hatar Ryanair.
Du ska vara med orolig för SAS än Ryanair, men det visste du väl inte.
Media skriver ju inte om allt som rör sas. Det är en bolag som snart konkar.
Hur många i kabinpersonalen och piloter tror du går till jobbet och är jätte glada av att veta att de när som helst riskerar att förlora jobbet på riktigt denna gången?