Ursprungligen postat av roboman
Hej! Jag hjälpte min flickvän nyligen med en bokning. Nu har vi upptäckt att det på den Resplan hon fått mailad saknas de 4 sista bokstäverna i efternamnet. Hon har ett ganska långt pass-namn så det verkar inte ha fått plats. Vet att det var likadant med Norwegian, då ringde vi dem bara.
Om vi säger att hon heter "Maria Kristina Lisa Andersson" till exempel, så står det i resplanen bara såhär:
"...PASSAGERARE
1. FRöKEN MARIA KRISTINA LISA ANDER ADT
BETALNINGSDETALJER..."
-----
När vi loggar in på Min bokning finns möjligheten att ändra namn. Dock står det fullständiga namnet när man klickat sig in där, inklusive de fyra bokstäver som saknades i resplanen.
Hur gör vi nu? Behöver vi ringa någonstans och ändra? Ska vi checka in och se vad som står där?
Jag är inte så van vid ryanair, så jag vet inte alls vad som gäller. Avskyr deras bökiga procedur.
Till att börja med så är det ingen som bryr sig om inte alla 157 mellannamn är med i passet.
Jag har ett mellannamn, och resar alltid utan det. (Har till och med gått bra att öppna bankkonton utomlands med bara tilltalsnamn och efternamn)
Finns ingen anledning till att ha med det när det syns på bilden att det är ja, och mitt tilltalsnamn och efternamn är med i passet.
Punkt två, i och med att man inte ser vad det står för efternamn så ändra det om du kan på hemsidan, räcker med (Maria Krstina "efternamn"). Ingen kommer neka er för det.
Punkt tre, är det ni som skrivit med fröken? Eller blev det så automatiskt?
Punkt 4, om ni är osäkra, så släng iväg ett mejl eller ring.
Edit: Ett annat tips kanske kan vara och ändra till Mrs så inte hela fröken skrivs ut, utan bara fru.
Ett jävla hallåhejkomochhjälpmig med det här med fru och fröken, varför ska dom veta ditt civilstånd egentligen.