Jag vet inte varför, men denna tråden påminner mig om alla som är anti-Ryanair. Man avrådde folk från att resa med det flygbolaget, så jag gjorde det under en lång period. Sedan chansade jag eftersom jag hade åkt med några andra lågprisflygbolag. Nu tycker jag att Ryanair är helt okej.
Sedan dess är jag inte likadan längre. Bara för att en person har haft samma eller liknande problem som trådskaparen så undviker jag inte vissa företag. Några här kanske blir avskräckta, men jag är inte en av dem. Det krävs lite mer än en försenad buss, en buss som blev försenad pga trafikolycka, och dåligt lokalsinne (?). Jag själv kan tycka att det är ett orimligt krav att förvänta sig en ersättningsbuss när samarbetspartnern är försenad, även om jag hade uppskattat att det fanns en buss som kunde köra mig till slutdestinationen vid ett sådant tillfälle.
Skulle det handla om saker som folk kan påverka, tex service eller att informera sina resenärer om sådant som kan anses vara viktigt/relevant, så kan jag förstå att folk blir sura om de tex får dålig service. Men när något sker som man absolut inte kan påverka?
Jag har åkt en hel del buss. Både stadsbussar, landbygdsbussar och express/långfärdsbussar. I allmänhet har jag bra erfarenhet av busstrafiken i Sverige. Bland annat av Swebus, så jag kan tänka mig att resa med Swebus igen.
Å andra sidan, jag har mer negativa erfarenheter av Eurolines. Det berodde inte på försening, jag kom faktiskt i tid. Men jag har dåliga erfarenheter av annat när jag har åkt med Eurolines, så kommer förmodligen aldrig att resa med dem igen.