Satt tidigare i eftermiddags och bokade en resa hos SJ. Gick igenom alla steg man får gå igenom och allt såg ut att gå bra. Jag loggade via dom in på min internetbank och betalade resan och pengarna drogs från mitt konto.
När ingen bekräftelse hade dykt upp efter två timmar ringde jag till SJ och frågade vad dom menade med att göra på detta viset. Tjejen på andra sidan sa att ingen resa likt den jag beskrev var bokad den senaste dagen, och var inte villig att gå in och titta på betalningar dom fått in för det klockslag jag hade betalat.
Det enda hon sa till mig var att jag antagligen gjort fel och stängt ner fönstret innan bokningen var klar, varpå jag självklart ifrågasatte att detta ens kan hända och att dom kan ta pengar från någon utan att ha något som helst pappersspår på att denne har en biljett dom borde langa åt hans håll.
Jag känner mig lurad.
Det enda hon sa till mig var att jag skulle köpa en ny resa och vänta på att mina pengar kommer tillbaka in på kontot, och när jag sa att det kändes föga troligt att dom skulle ge mig mina pengar när dom inte visste att dom fått skiten av mig från början sa hon att hon inte kunde göra mer.
Någon mer som råkat ut för det här? Jag hatar att allt inte flyter på så jävla otroligt underbart enkelt när dom har monopol.
Nu har jag betalat 1000kr för mina biljetter och om pengarna inte kommer in imorgon ringer jag konsumentverket.