Ursprungligen postat av Leader
undrar också detta men verkar inte finnas så mycket konkreta svar varken på hemsidan eller här på flashback. blir att ringa dem om det skiter sig helt enkelt
Nyckeln heter Resplus och här finns information om det på SJ:s hemsa:
http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=209&a=224&l=sv. Alternativt
http://www.resplus.se/Resplus/.
Om du har alla resor på ett och samma bokningsnummer har du en s k Resplusbiljett. Då ansvarar det transporterande företaget för att du når din slutdestination. Ofta innebär det att du hänvisas till nästa avgång, finns det ingen sådan erbjuds du taxi alternativt hotell.
Om du inte har en Resplusbiljett, utan kanske åker på ett trafikhuvudmans månadskort (ex SL:s 30-dagars kort) sista anslutningen, då är det ditt problem.
Trafikföretaget ansvarar endast för den delen som finns på biljetten och det är den part som försenar dig som ansvarar för din fortsatta resa, oavsett om det är SJ, Veolia eller något bussföretag.
Edit: Personalen ska anteckna alla Resplusbiljetter, SJ har även ett elektroniskt system för dessa. Men det är alltid bra att kontakta personalen ombord, så att du inte glöms bort.