Googlade lite på Turkish Air och fick fram mycket klagomål på dom. Många som blir behandlade som luft när de missar flighter pga av försenade anslutningsflyg. Är det en turk så behandlas de väl av personalen men är det européer eller andra så behandlas de sämre än boskap när de försöker klaga.
Åkte med dom i vintras GOT-Manila med mellanlandning i Istanbul och det hela var ok men inte mer. På Ataturk var personalen inte speciellt hjälpsam när jag frågade efter vägen och när jag satt och väntade på en gate kom det ett stort gäng med muslimer som var på väg till något muslimskt möte eller högtid. Blev i stort sett utkastad från rummet av dom. Det var bara att ta mina väskor och förflytta mig.
En av mina flighter hem Manila-HKK blev inställd trafikerad av Philippines airlines (PAL) och jag mailade Turkish Air men fick ingen hjälp där trots att det var de som stod för hela resan. Som tur var fixade supersaver travel där jag köpt biljetten en ny biljett så det ordnande sig.
Nu tänker jag inte flyga med turkarna denna vinter pga det som hänt, vet ju inte om jag kommer hem till våren eller vad som händer där och tänker inte gynna dom.