Hitta diskussioner med liknande innehåll

SAS på 52:a plats efter Aeroflot på lista över bästa flygbolag

#1 2015-03-10, 10:45
KalleXL
SAS ligger på en pinsam 52 plats bland världens bästa flygbolag. Aeroflot ligger ett steg före.

http://www.worldairlineawards.com/Awards/world_airline_rating.html
#2 2015-03-10, 10:54
Canalates
Ursprungligen postat av KalleXL
SAS ligger på en pinsam 52 plats bland världens bästa flygbolag. Aeroflot ligger ett steg före.

http://www.worldairlineawards.com/Awards/world_airline_rating.html


Vad är problemet? Du pratar som att Aeroflot vore ett dåligt flygbolag.
Listan är lite av ett skämt, det kan jag hålla med om. Turkish förtjänar knappast en femte plats t.ex.

Det finns ett antal bolag som ligger bakom SAS som borde ligga före och det finns en hel del bolag som ligger före som borde ligga efter. Allt som allt tycker jag ändå SAS ligger bra någonstans kring plats 40-50.
#3 2015-03-10, 11:48
SAS är det sämsta flybolaget som jag har flugit med. Jag har svprt att se att det finns sämre bolag i världen. Aeroflot är bra som allt ryskt är.
#4 2015-03-10, 15:05
Nallen21
Jag flög till Alanya en gång och det flygbolaget var definitivt sämre än SAS. Personalen kunde ingen engelska och man fick tjata för att få någon växel. Det kan väl aldrig ha varit Turkish Airlines (som ligger på en 5:e plats)?
#5 2015-03-10, 16:01
KalleXL
Ryska flygbolag är ju kända för att köra omkring med risiga Tupolev Tu-154 från 1980 talet som störtar stup i kvarten. Det var väl ett sådant plan som dödade ett helt ryskt ishockeylag med svenske målvakten Stefan Liv 2011.
Att SAS placeras efter Aeroflot och Turkish Airline måste kännas som en förnedring och kan inte stämma.
#6 2015-03-10, 18:40
Siegfrid
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur --> Flyg - allmänt
/Moderator
#7 2015-04-06, 08:22
Sun Ruler
Förtydligade rubriken./Mod
#8 2015-04-06, 08:25
AnikkiStrom
Ursprungligen postat av KalleXL
Ryska flygbolag är ju kända för att köra omkring med risiga Tupolev Tu-154 från 1980 talet som störtar stup i kvarten. Det var väl ett sådant plan som dödade ett helt ryskt ishockeylag med svenske målvakten Stefan Liv 2011.
Att SAS placeras efter Aeroflot och Turkish Airline måste kännas som en förnedring och kan inte stämma.


Opps, är du måhända en hjärntvättad sosse?

SAS ligger bra på en plats runt 50. Däromkring placerar jag allt Sverige och svenskar är involverade i (i) allmänhet. Utom HBTQ-frågor och andra allmänna tramsfrågor.
#9 2015-04-06, 20:52
Cykelpump61
Ursprungligen postat av KalleXL
Ryska flygbolag är ju kända för att köra omkring med risiga Tupolev Tu-154 från 1980 talet som störtar stup i kvarten. Det var väl ett sådant plan som dödade ett helt ryskt ishockeylag med svenske målvakten Stefan Liv 2011.
Att SAS placeras efter Aeroflot och Turkish Airline måste kännas som en förnedring och kan inte stämma.


Fördomar... Aeroflot har inga Tupolev kvar, de har mest Boeing och Airbus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot
De sålde tydligen sin sista Tupolev 2009...
#10 2015-04-06, 22:49
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Fördomar... Aeroflot har inga Tupolev kvar, de har mest Boeing och Airbus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot
De sålde tydligen sin sista Tupolev 2009...


Det stämmer bra, SU flyger Airbus A32X, Airbus A330, Boeing 737, Boeing 777 och
Suhkoi Superjet 100. Det sistnämnda är förvisso ett rysktillverkat flygplan men
det är modernt och nyutvecklat.

http://www.airfleets.net/flottecie/Aeroflot.htm
#11 2015-04-07, 01:19
Ursprungligen postat av KalleXL
Ryska flygbolag är ju kända för att köra omkring med risiga Tupolev Tu-154 från 1980 talet som störtar stup i kvarten. Det var väl ett sådant plan som dödade ett helt ryskt ishockeylag med svenske målvakten Stefan Liv 2011.
Att SAS placeras efter Aeroflot och Turkish Airline måste kännas som en förnedring och kan inte stämma.

Planet med Stefan Liv tillhörde dock flygbolaget Yak-Service och inte Aeroflot och berodde dessutom på ett misstag av piloterna och inte på något fel på flygplanet.
#12 2015-04-08, 19:44
Min brors kusin
Ursprungligen postat av Jonas1968
Planet med Stefan Liv tillhörde dock flygbolaget Yak-Service och inte Aeroflot och berodde dessutom på ett misstag av piloterna och inte på något fel på flygplanet.


Det var dessutom ingen Tu 154 utan en YAK 42.

Finns ett fåtal Tu 154 i trafik i Ryssland, ett par bolag flyger också med det hyfsat moderna Tu 204/214