Störande beteenden när folk flyger

#49 2015-10-11, 01:19
Ursprungligen postat av WLHS
På Europaflygningar med t.ex. Boeing 737or så är det tjurrusning varje gång så fort bälteslampan slocknar. Men det skiljer sig lite från bolag till bolag också men på SAS-flighter så är det i regel herre på täppan och alla ska av först oavsett om du sitter på rad 1 eller rad 30.



Nej gardinen försvann ju i samband med att SAS skrotade business inom Europa och införde Plus istället. När det gäller anslag om tillträdesförbud så nämns i regel det i utropet att den främre delen är avsedd för passagerare i SAS Plus. Det markeras ju av den lilla meningslösa skylten som sitter på sista raden i Plus.

Plus innebär som du säger plats på de främre raderna i kabinen, men även prio-bordning (som sällan efterlevs hos korrekt SAS). Desutom så är den främre kabinens toalett som jag nämnde avsett för passagerare i Plus. Utöver macken så innebär Plus även att du får fri tillgång till allt ifrån menyn.

Som jag skrev tidigare så kan jag låta som en bitterfitta i mina inlägg i den här tråden. Men för mig så är det ofta en arbetsplats. Och naturligtvis så är jag införstådd med att det inte är ett kontor. Men det finns fortfarande vissa restriktioner för passagerare som flyger i Go som aldrig efterlevs.

Sist jag flög så var Sas + typ 2 rader längst fram. Då vore det ganska orimligt om dessa hade den främre toaletten för dig själva medan alla övriga skulle samsas om den bakre. Är ju lite skillnad om plusavdelningen omfattar 10 rader.
#50 2015-10-11, 21:11
Ursprungligen postat av Jonas1968
Sist jag flög så var Sas + typ 2 rader längst fram. Då vore det ganska orimligt om dessa hade den främre toaletten för dig själva medan alla övriga skulle samsas om den bakre. Är ju lite skillnad om plusavdelningen omfattar 10 rader.


Det finns ju så klart alltid undantag som bekräftar regeln. Antalet rader varieras ju efter hur många biljetter som säljs i den aktuella kabinklassen. Men jag står kvar vid det jag skrev. Även om det som sagt finns vissa undantagsfall då man kan se mellan fingrarna som sagt.
#51 2015-10-11, 21:43
Tystnad
Ursprungligen postat av Lobengula
Det är upplagt för irritation när hundratals människor ska trängas ihop i en metalltub i flera timmar


Mina tio budord som jag önskade alla kunde följa:

1. Du ska inte ha på dig en ryggsäck i flygplanet.
2. Du ska inte fälla ryggstödet om du inte tänker sova och även då, inte under måltid.
3. Du ska inte använda ryggstödet framför dig som stöd när du reser dig upp.
4. Du ska inte ta med dig överdrivet med handbagage.
5. Du ska inte stinka svett och vara ohygienisk.
6. Du ska inte ha på dig hörlurar och spela musik på extremt hög nivå.
7. Du ska ha koll på dina barn så att de inte sparkar på ryggstöden framför dig.
8. Du ska bajsa innan du går på planet.
9. Du ska förstå att utrymmet under ditt säte är en annan persons benutrymme och inte ett lagringsutrymme.
10. Du ska inte stå i mittgången och snacka med polare med din häck 10 cm från en annan passagerare mer än någon minut.


Denna lista stämmer utan tvekan!
Håller med med i allt utom just 1.Ryggsäck? massor av folk har ju ryggsäck idag som handbagage, men du tänker kanske på modell större...

punkt. 5 .Stinka odörer och svett och vara ohygenisk är utan tvekan en av dom viktigaste punkterna.
Finns inget värre är sitta bredvid illaluktande Svin, ett av dom värsta exempel jag varit med om var en "rejält storväxt" person på en Flight från Grekland , hela jäkla skjortan var fullständigt genomblöt av svett, det syntes på långt håll, stackars jäkel till stolgrannar....
#52 2015-11-05, 11:37
fakakta
Ursprungligen postat av bjornebarn
Vilken typ av störande beteenden brukar ni stöta på när ni är ute och flyger? För mig är det främst två saker, som jag tycker är speciellt vanligt i Europa.

*När folk går på ett flygplan så ställer de sig mitt i gången för att fiffla runt med sitt handbaggage, packa om och lägga upp på hyllan ovanför. Fifflande/ompackning skall göras innan ombordsstigning och handbaggage kan man lägga in genom att gå in på sin plats och sedan lyfta upp det, alternativt, om man verkligen måste stå i gången, släppa förbi folk och sedan lägga upp baggaget när det är ett litet tomrum i kön av ombordstigande.

*Vid baggageupphämtningen, speciellt familjer. Folk ställer sig i en stor hög med tio carts att lägga baggage på precis intill rullbandet. Hur svårt är det att förstå att man skall stå bakom den linje som brukar finnas utmarkerad, eller vid avsaknad av markering, förstå att man skall stå någon meter ifrån så att fler kan se och så att man slipper slå ned folk med sitt baggage för att få av det? Man skall heller inte ställa stora baggagevagnar nära bandet, utan de kan mycket väl stå en bit bakom. Är man en familj räcker det med att en familjemedlem går fram och lyfter undan baggage. Och sist men inte minst, STÄLL ER FÖR FAN inte mitt framför folk som har vett nog att stå någon meter bakom bandet.

Så, vad stör ni er på? Någon som håller med mig?


Andra delen får mig att funderar hur det ligger till med dina judegener
borde inte du vara en av dem som står och trängs längst fram eller har du bara blivit lite väl mycket "försvenskad"
#53 2015-11-19, 00:33
Dieseltratt
Flyger mest inrikes, och de flesta som gör det är ju affärsmän och andra som flyger mycket. De är vana att flyga och vill bara att det skall gå snabbt och smidigt, så där har man ju nästan aldrig några problem. Skulle väl vara om någon har med sig någon snorunge som skall gråta. Ge ungen en nappflaska, det löser locken i öronen har jag läst.

Stör mig gör den typen av människor som skall dricka sig stupfulla för att bota sig jäkla flygrädsla och sedan blir helt oregerliga. Man hoppas ju att nödlandningen sker i ett land med fängelser som Amnesty försöker stänga. Dessa människor kan ta tåget, med vilket man kan komma ända till Peking.

Den andra typen är en grupp eller familj, som inte har någon framförhållning och skall byta plats med folk så att de kan sitta tillsammans. Det är som tur är inte så ofta det händer, men det är mig egalt om din fru råkar sitta bredvid mig när jag satt mig tillrätta.