British Airways: mycket bra på långlinjer som tidigare sagts. Kortare Europaflighter har lite mer busskänsla över sig, men funkar helt okej. Man får lite flottigt käk och en kaffe i economy. Två maträtter att välja mellan på långlinjerna. Lite meckigt dock om man ska åka intercont med BA från Gatwick så att man måste åka buss i en timme från Heathrow... Typiskt brittiskt!
SAS: i economy inte mycket att hänga i granen tyvärr. Försäljningssortimentet ändras mest hela tiden, och man vet aldrig vad man kan förvänta sig köpa (gäller Europa). I business tycker jag SAS håller bra standard.
Thai: som också tidigare sagts - Thai ARN-BKK kör (åtminstone för några månader sedan) rätt gamla 747. Trångt, endast gemensam monitor för film och inte överdrivet mycket att äta - dock två rätter att välja mellan om jag inte missminner mig.
Air France: INGEN kommer kunna få fransmännen att skippa den goda maten, osten och vinet ens i economy, så endast på grund av detta gillar jag Air France. Har dock inte åkt långlinjer med dem, men jag skulle gärna göra det!
German Wings: jag förväntade mig en vanlig low cost carrier, men döm om min förvåning när jag kliver in i en ny, fräsch Airbus A319 med trevlig personal och helt okej försäljningssortiment. Underskattade, och dessutom billiga om man har lite flyt!
Spanair: nja... Inrikes i Spanien är det som att åka tunnelbana i rusningen. Trångt och rätt sunkiga gamla MD-8x. Bättre ARN-BCN med Airbus A319. Har dock bara åkt business, så jag kan inte uttala mig om kvalitén på käket där bak.
Har åkt så få gånger med andra bolag att jag inte kan uttala mig så bra om dem..
Finnair vill jag minnas var helt okej, men inget som stod ut.
Lufthansa inom Europa var också väldigt standard.
American Airlines var ett riktigt bottennapp på intercont; man fick sitt käk och sedan såg man inte röken av service förrän det var dags för frukost. Inrikes inom USA var det inte mycket bättre - en fullsatt, stökig, uråldrig MD-82 som jag knappt trodde skulle orka upp i luften...
Swiss var bra då jag åkte med dem för några år sedan. Jag tror att de har käket kvar i economy fortfarande.
TAP minns jag också som ett standardbolag; flygplatsen i Lissabon var dock ett riktigt bottennapp; HETT som ett helvete och dåligt med informationstavlor... Några år sedan dock, det kanske har blivit bättre.