Hej!
Ska resa med Norwegian till New York imorgon (skulle vara Boeing Dreamliner) och fick detta sms från dem idag kl. 1601 (notera 1 min efter att deras kundtjänst stängt).
"Norwegian would like to inform that you flight DY7005 Stockholm - New York 24th January will be operated by HiFly, Airbus 330-200. The departure time, flight number and booking reference is the same, but the flight have a limited selection of entertainment. If you choose not to travel with the replacement aircraft, we can offer you a free rebooking or a full refund by contacting our Contact Centre. Norwegian apologize for the inconveniance".
Då meddelandet kommer 1 dag innan avresa kan jag naturligtvis inte avboka för "full refund". När man köpte biljetten stod det även att "The Dreamliner Experience" ingick i priset, och i detta ingår eluttag för att ladda datorer (något jag verkligen behöver då jag ska hålla en konferens i NY). Jag försökte ringa kundtjänst men fann då att den stängt 1 minut innan jag läste smset.
Förutom irritation över att de säger till 24 timmar innan avgång och avsiktligt 1 minut efter att kundtjänst stängt så undrar jag:
Får de verkligen göra såhär? Och kan jag begära någon slags kompensation?
Tack för svar