Ursprungligen postat av LjudskiGlas
Hej! Jag och min flickvän ska åka från Malmö till Stockholm den 30 september och vi bokade flyget idag. Vi hade inte riktigt pratat igenom bokningsprocessen utan jag trodde det var underförstått att vi bokade var för sig samtidigt som hon tyckte det var självklart att hon bokade åt båda. Så nu sitter jag med två betalda lågprisbiljetter med mitt namn på och jag kommer aldrig fram till supporten för min telefon har ingen täckning (det är något galet).
Finns det något man kan göra för att i varje fall få viss kompensation (Inte nödvändigtvis pengarna tillbaka). Har inget avbeställningsskydd bör tilläggas.
Så frågan är tror ni att Norwegian tar någon hänsyn till att man råkade boka sig själv två gånger på samma flyg?
Nu kanske du har tålmodig flickvän, men jag kan inte förstå hur man bara kan boka åt sig själv om man är två som ska flyga tillsammans, alltså hur man ens får idén??
Nåja, hur som helst. Du får sannolikt inga pengar tillbaka, det är ju lågprisbiljetter som inte ersätts. Du kan göra ett namnbyte om ni vill ta med en till person, men det kostade 300 kr per sträcka hos Norwegian sist jag kollade.
Avbeställningsskydd hade inte spelat någon roll, det är ju bara vid sjukdom och liknande det blir aktuellt. Så var glad att du inte tog något sådant, och tänk efter före i fortsättningen