Nåja, man kan ju tycka olika då vissa saker är subjektiva bedömningar och alla har inte samma bas för jämförelser, tror inte att någon här har provat alla flygbolag.
Norwegian kallas lågprisbolag och har inte världens bästa kundomhändertagande (kundtjänst, behandling av reklamationer mm.) men de är ju absolut inte det sämsta flygbolaget. De har utsetts till bästa lågprisbolag flera gånger.
De är ju usla, liksom många andra, på att följa regler om kompensation och liknande. Egentligen borde bolag på ARNs svarta listan bojkottas men då har man inte mycket att välja på
N är flexibla, man väljer vad man vill betala för (vilket de flesta "vanliga" bolag också börjat med för att kunna konkurrera) de är dock inte alltid billigast.
Vi flyger 5-15 resor med N per år och de är punktliga, max 15-20 minuter försening som de ofta flyger in. En gång var vi över en timme sena då (de skyllde iallafall på det men det var något annat) besättningen fastnat i trafikkontroll
De har snål bagagevikt med 20 Kg men generös handbagagegräns och någon mätning har vi aldrig varit med om, man har en stor fet hamster om den fyller ut mätlådan
Vi äter aldrig på kortare flygningar om inte mat ingår, senast på N var länge sedan, ToR USA, maten var då okej dit, oätlig hem.
Lite tveksam är man så klart p.g.a. deras kundvård men speciellt deras ekonomiska situation, de är dock ofta det överlägset bästa (med tanke på flygtider och flygtid), inte sällan billigaste alternativet på många sträckor så vi kommer tills vidare fortsätta flyga en del med dem.
Antalet anmälningar till ARN bör man relatera till antal flygningar som görs men de ligger förmodligen dåligt till.