Ursprungligen postat av zoombo
Ja det här är en soppa som ingen tycks kunna ge klara besked på.
Jag hade själv bokat en resa i april genom en agent men då hela landet jag skulle åka till har stängt gränserna så kommer resan givetvis inte att bli av.
Tidigare så fanns resan att få fram genom bokningsnumret på Norwegians hemsida men nu är hela resan bortplockad. Jag antar att det är flygbolaget själv som gjort detta - men jag har inte fått nåt meddelande om det.
Vad som gäller om ett flyg blivit inställt av flygbolaget är att man har möjlighet att boka om den eller begära att pengarna återbetalas via nåt formulär men har detta gjorts via en agent så hänvisar man till dem...som i dagsläget är så överbelastade att dom varken svarar i telefon eller på mail.
Var visst en också en massa info om cashpoints men det brydde jag mig inte om att läsa, jag vill bara ha igen mina pengar.
Skulle Norwegian hinna gå omkull innan detta är klart lär man kunna se sig om i rektum efter pengarna, annars är det väl bara att vänta på att agenten gör sitt jobb och ser till att pengarna återbetalas.
Vi hade ju en resa hem från Thailand genom Ticket... Sålunda stoppa Norwegian inrikes resorna så det blev stopp på Arlanda, och "ni får lösa det själva" var vad Ticket bidrog med.
Men Ticket skall återbetala den (borttagna resedelen), men alla övriga extrakostnader som vi drog på oss måste vi själva ta med Norwegian...
Iomed detta så förstår jag att det inte finns den minsta mening med att köpa resor via Ticket, så i framtiden handlar vi via bolagen direkt. Sen funderar man på vitsen att köpa resor tidigt, kanske läge och fundera över att kosta på sig att köpa nära inpå resedatumet så man kan vara mer säker på om det är corona/andra olyckliga tider i antågande, eller om det är säkert så man kommer iväg.
Om vi får pengar eller annat återstår att se, föredrar nog mynt.