Hej,
Jag som många andra har inte kunnat flyga med den flight som var planerad pga vulkanen jshfjhghdsgfsd eller vad vulkanen nu verkar heta. Bolaget jag skulle åka med är Ryanair och självkart går det inte att komma fram per telefon (har haft problem hela dagen att nå dom). Jag har därför faxat dom och tagit faxkvitto för att ha något som helst underlag att visa dom vid en eventuell tvist.
Någon som kan ge mig mer info kring hur ersättningen ser ut. Får jag tillbaka mina pengar? Om inte, kan jag boka om till en annan flight nästa vecka? Kanske är som så att alla bolagen gemensamt beslutat att ersätta samtliga drabbade resenärer? Isf, sätter dom tillbaka pengarna på kontot utan att jag behöver kontakta dom? För att kontakta dom per mail eller telefon verkar dödfött.
Jag skrev ett fax som löd:
Dear Sir/mamade,
My booking number is XXXXXXXXXX and my name is XXX.
I have already check in to flight XXX the XX of april 2010 and XX of april flight XX.
But since all flights are cancelled I cannot travel on this ticket. And there is no way to change the booking on-line since I am already checked-in.
Please let me know how to re-schedule my flight. I do not want any reimbursement.
My email adress is XXX and my number is XXXXX
Very best regards
ErikJ
Eftersom jag ännu inte fått något svar och behöver boka en nya biljett asap så undrar jag om det ligger mig i fatet om jag köper en ny biljett nu? Jag vill isf ha tillbaka pengarna för flighten som aldrig lämnade Sverige. Med denna tråd vill jag att vi som drabbats gemensamt tar strid mot Ryanair och kräver pengarna tillbaka (om dom tänkt sig något annat).
Mod får gärna lägga denna tråd i lämpligare forum om jag postat fel.