Hitta diskussioner med liknande innehåll

Ryanair - den stora tråden /mod

#1105 2009-11-16, 23:08
flierman
Oktober:
http://images.emailroi.com/users/flightstats/library159.pdf
Ryanair drygt 79% max en kvart sen

I September drygt 80%

Hela 2008
http://images.emailroi.com/users/flightstats/library99.pdf

SAS bästa stora flygbolaget i höst tydligen
#1106 2009-11-16, 23:43
McKarlson
Ursprungligen postat av nexs
Allmänt känt?

http://www.flightontime.info/scheduled/airports/bhx09.html

http://www.flightontime.info/scheduled/airports/edi09.html

http://www.flightontime.info/scheduled/airports/ncl08.html

Bara tog några på slump. Tittade även lite allmänt och oftast är de sämre än genomsnittet. Nu vill jag gärna se dina källor


http://www.ryanair.com/se/news/pro-se-130508

Ni som klagar på Ryanair. Vad jämför ni med då? Har ni te x flygit inom europa med SAS?
#1107 2009-11-17, 00:08
Squalo
Men sjävklart är dom ofta sena. Kolla på bilden jag postade på förra sidan.

Kolla för idag: http://www.skavsta.se/se/flights.asp Så ser ni att översta var 40 minuter sen, och tredje var 20 minuter sen.
#1108 2009-11-17, 01:27
Ursprungligen postat av McKarlson
http://www.ryanair.com/se/news/pro-se-130508

Ni som klagar på Ryanair. Vad jämför ni med då? Har ni te x flygit inom europa med SAS?


Ja. Flugit 5 resor med SAS detta år och har inget att anmärka om förutom priset. Notera dock hur denna diskussion uppstod:

Ursprungligen postat av nexs
Jag har nyligen fått reda på varför Ryanair så ofta är försenade. Var på besök på en flygledarcentral och när det kom två stycken förfrågningar samtidigt löd kommentaren från flygledaren: "Den ena är Ryanair, dom får gärna vänta!" Detta ledde tillslut till en försening för det flygplanet


Jag klagar inte på Ryanair, jag bara förmedlade en liten anekdot Hade jag stått för mina resor själv denna period hade jag troligtvis tyvärr inte flugit med SAS pga ekonomin.
#1109 2009-11-17, 22:53
calleyo
Jag har råkat tagit bort mailet med bokningsnummer och allt, och funderar nu hur jag ska göra? verkar inte gå att skriva mail till ryanair eller ringa och prata med någon Svensk. Någon här som varit i kontakt med ryanairs kundtjänst och kan berätta hur man gör?
#1110 2009-11-17, 23:22
calleyo
Räcker det om man uppger bokningsnummer när man ska checka in?
#1111 2009-11-17, 23:27
sunray
Du måste ju kunna logga in på deras hemsida och se din bokning?
#1112 2009-11-17, 23:43
calleyo
Ursprungligen postat av sunray
Du måste ju kunna logga in på deras hemsida och se din bokning?

Japp, men vart skriver man ut ett boardingkort därifrån?
#1113 2009-11-17, 23:53
alex1987
Du chekar in online och skriver sedan ut dina boardingcards.

Flygplatschekin finns inte längre.
#1114 2009-11-18, 07:34
Savoy
#1115 2009-11-21, 12:40
Squalo
Viktigare att landa i tid än att ha med sig passagerarna på flighten.

http://www.svd.se/resor/nyheter/artikel_3820379.svd



Det är väl förklaringen till att dom inte är lika försenade som några andra flygbolag.
#1116 2009-11-21, 15:06
Savoy
Berömmer man Ryanairs punktlighet så gäller det att komma ihåg att de aldrig har några byten att ta hänsyn till. Åker du mellan håla 1 och håla 2 så är Ryanair lysande, men måste du byta plan eller hamna centralt på mindre än en timme (undantaget Berlin) så är Ryan mindre bra.

De har en öppet ful strategi när det gäller marknadsföring också, där de skryter med hur sällan de slarvar bort bagage - ja men om man inte kan erbjuda flygplansbyten (eller ens gratis incheckning av väskan) så nog fan ska man kunna hålla koll på det lilla bagage man har hand om på varje flygning! Hur många väskor har ni någonsin förlorat med något bolag när det INTE ingått byte?